خانه / آشپزی / طرز تهیه سوپ خربزه و زنجبیل

طرز تهیه سوپ خربزه و زنجبیل

fo920

مواد لازم برای تهیه سوپ خربزه و زنجبیل

نعنای خشك شده نیم قاشق غذاخوری

دوغ نصف پیمانه

عرق زنجبیل بیست و یک قاشق غذاخوری

نمك به اندازه نیاز

آبلیمو دو قاشق غذاخوری

خربزه شیرین دو کیلو و دویست گرم

طرز تهیه سوپ خربزه و زنجبیل

برای تهیه این غذا باید خربزه‌هایی را انتخاب كنید كه بخوبی رسیده و شیرین و آبدار باشند. اگر حرفه‌ای باشید از بوی خربزه می‌توانید تشخیص دهید كه چقدر رسیده و شیرین است. اگر خربزه شما شیرین نباشد، سوپ بی‌مزه می‌شود. از گرمك یا طالبی هم می‌توانید استفاده كنید زیرا همه آنها منبع مناسبی از پتاسیم و ویتامینA هستند.

خربزه را به شكل قطعات مثلثی شكل كوچك خرد كنید و پوست آن را نیز جدا كنید. آنها را داخل مخلوط‌كن بریزید و آنقدر هم بزنید تا بخوبی نرم شوند. سپس آن را به ظرفی منتقل كنید و آبلیمو، نمك، دوغ و عرق زنجبیل را به آن اضافه كنید. آن را بچشید و اگر دوست داشتید می‌توانید عرق زنجبیل بیشتری به آن اضافه كنید.

مقدار كمی خربزه را به قطعات كوچك خرد كنید و در ظرف جداگانه‌ای نگه دارید. این ظرف را به همراه مخلوطی را كه آماده كرده بودید، حداقل یك ساعت در یخچال بگذارید.
پس از گذشت یك ساعت خربزه‌های خرد شده را با نعنا خشك و آبلیمو مخلوط كنید و داخل مخلوطی كه آماده كرده بودید، بریزید. سوپ شما آماده است.

ارزش غذایی سوپ خربزه و زنجبیل :

زنجبیل می‌تواند باعث جلوگیری از تهوع بخصوص پس از عمل جراحی یا شیمی‌درمانی شود.

اگر به بیماری مسافرت دچار هستید، مصرف این سوپ قبل از مسافرت می‌تواند از ایجاد حالت تهوع در شما جلوگیری كند. از دیگر خواص زنجبیل می‌توان به اثر آنتی‌اكسیدانی، ضدسرفه، ادرارآور، كاهش اسپاسم عضلانی و تحریك هضم غذا اشاره كرد.

علاوه بر آن در همین ۱۰۰ گرم خربزه، یك گرم فیبر، ۱۲ میلی‌گرم كلسیم، ۱۷ میلی‌گرم فسفر، ۲۳۸ میلی‌گرم پتاسیم و ۱۲۵۰ میلی‌گرم پیش‌ساز ویتامینA و ۳۱ كیلوكالری انرژی وجود دارد.
مصرف خربزه در پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و بیماری‌های چشمی موثر است. به علاوه خنك بودن این سوپ می‌تواند راهی برای فرار از گرمای تابستانی باشد.

توجه داشته باشید كه مصرف زنجبیل در افراد دچار زخم معده یا زخم دوازدهه و یا همزمان با مصرف داروهای ضدانعقاد ممنوع است.

مصرف خربزه بتعث شادابی پوست و سلامت لثه‌ها می‌شود كه به علت ویتامینC موجود در آن می‌باشد. هر صد گرم خربزه هشت گرم كربوهیدرات دارد كه بیشتر آن از نوع گلوكز و فروكتوز است.

بنابراین مصرف زیاد از حد آن برای بیماران مبتلا دیابتی خوب نیست.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

  فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *