خانه / آشپزی / طرز تهیه دلمه سیب زمینی

طرز تهیه دلمه سیب زمینی

fo1386

مواد لازم برای تهیه دلمه سیب زمینی

نمك، فلفل و پودر سیر به اندازه نیاز

كره سی گرم

زعفران آب كرده ۱ قاشق سوپخوری

رب گوجه‌فرنگی ۲ قاشق غذاخوری

پیاز ۱ عدد

سویای دانه ریز صد گرم

روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری

سیب زمینی بزرگ ۲ عدد

طرز تهیه دلمه سیب زمینی

سیب‌زمینی‌ها را با پوست شسته، چند شكاف عمیق روی آنها ایجاد كرده و آنها را درون دستگاه مایكروویو با قدرت ۱۰۰ درصد به مدت هفت دقیقه می‌‌پزیم.
در ظرفی دیگر پیاز را به صورت نگینی خرد كرده و با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و كمی نمك، بدون درپوش داخل دستگاه با قدرت ۱۰۰ درصد به مدت شش دقیقه قرار می‌دهیم.
سپس سویا را كه از قبل خیسانده‌ایم، همراه مابقی روغن زیتون به مواد افزوده و سه دقیقه دیگر با همان قدرت درون دستگاه زمان می‌دهیم.
رب گوجه‌فرنگی، زعفران، فلفل و پودر سیر را نیز به مواد اضافه كرده و مخلوط می‌كنیم و ظرف را با درپوش درون دستگاه با قدرت ۱۰۰ درصد به مدت سه دقیقه قرار می‌دهیم.
پوست سیب‌زمینی‌ها را گرفته و دایره‌ای به قطر دو سانتی‌متر از سر سیب‌زمینی‌ها بریده و داخل آنها را خالی می‌كنیم، به طوری كه سوراخ نشود.
سپس كمی كره داخل سیب‌زمینی‌ها مالیده و از مایه آماده شده درون آنها ریخته و دوباره روی سیب‌زمینی كمی كره می‌مالیم.
سیب‌زمینی‌های پر شده را داخل ظرف، روی سه پایه بلند قرار داده و از تركیب گریل و مایكروویو با قدرت ۲۰ درصد به مدت هفت دقیقه استفاده می‌‌نماییم كه هم پخت كامل شود و هم سیب‌زمینی‌ها برشته و طلایی شوند، بعد آنها را درون ظرف چیده و با سس دلخواه سرو می‌كنیم.

نكته :
می‌توانید از كمی گشنیز  و جعفری برای داخل مایه دلمه استفاده نمایید . به جای گوشت چرخ کرده یا مرغغ هم می توانید به جای سویا استفاده کنید

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

  فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *