خانه / آشپزی / طرز تهیه دسر ژله طالبی

طرز تهیه دسر ژله طالبی

1

مواد لازم برای تهیه دسر ژله طالبی

آب جوش؛  ۱ لیوان

بستنی وانیلی؛ یك و نیم لیوان
ژله طالبی، ۱ بسته
طالبی یا گرمک متوسط؛ ۱ عدد
طرز تهیه دسر ژله طالبی
۱ – اول طالبی  یا گرمك را بشویید و با چاقو به دو تکه مساوی تقسیم نمایید . بعد تخم‌های داخل میوه هر تکه را بیرون بیاورید و گوشت آنها را با استفاده از قاشق‌ یا چاقویی كوچك تا یك‌ و نیم‌ سانتی‌ متری پوست، خالی نمایید .
۲ – گوشت طالبی یا گرمك را با چاقو به تکه های ریز خرد نمایید و داخل سبدی بریزید تا آب اضافی آن خارج شود. حالا هر كدام از پوسته‌ها را داخل ظرفی متناسب با اندازه آنها بگزارید .
۳ – بستنی وانیلی را از فریزر بیرون بیاورید و كمی صبر كنید تا در هوای معمولی اتاق كمی شل شود.
در این فاصله، كاسه بلوری متوسطی آماده نمایید و پودر ژله را در آن بریزید. بعد آب جوش را اضافه نمایید و آن‌قدر هم بزنید تا پودر ژله به صورت كامل در آب جوش حل شود.
۴ – به جای اینكه مانند روش معمول درست كردن ژله، آب سرد اضافه نمایید ، یك و نیم لیوان بستنی كمی شل شده را در كاسه محتوی محلول ژله‌ای بریزید و خوب هم بزنید.
۵ – هر یك از نیمه پوسته‌های طالبی یا گرمك را با کمی از گرمك یا طالبی خرد شده به همراه بستنی ژله‌ای مایع پر نمایید . بعد پوسته‌ها را داخل یخچال بگزارید  و چند ساعت صبر نمایید تا بستنی ژله‌ای داخل طالبی یا گرمک سفت شود. بعد از آن شما می‌توانید با چاقو هر تکه را به چند قسمت تقسیم نمایید . به این صورت  كه بستنی ژله‌ای هم همراه با گرمك یا طالبی بریده خواهد شد

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

  فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *