خانه / آشپزی / طرز تهیه بلدرچین با انگور

طرز تهیه بلدرچین با انگور

fo1343

مواد لازم برای تهیه بلدرچین با انگور

نمک و فلفل به اندازه نیاز

آبلیمو یک تا دو قاشق سوپخوری

نان ورقه شده سفید شش تکه

آرد ذرت دو قاشق مرباخوری

کره صد و پنجاه تا دویست گرم

انگور درشت سفید یک کیلوگرم

بلدرچین درشت شش عدد

طرز تهیه بلدرچین با انگور

بلدرچین را بعد از تمیز کردن و شستن، خشک می کنیم. بلدرچین با انگور یک غذای فرانسوی می باشد. فرانسوی ها در این نوع ، بلدرچین را در یک ورقه نازک چربی مخصوص می پیچند، که در ضمن طبخ چربی کم کم جذب گوشت شود و بدون این چربی هم می توان آن را تهیه نمود. ۱۵۰ گرم از کره را در ظرف مناسبی ریخته، در حرارت ملایم داغ می نمائیم، به حدی که دود نکند. بلدرچین ها را در یک ردیف در کره انداخته ، اطراف آنها را سرخ می نمائیم.

انگور را حبه کرده، نصف آن را آب می گیریم، آب انگور را با آبلیمو، کمی نمک و فلفل و در صورت تمایل کمی زعفران سائیده مخلوط کرده، در ظرف بلدرچین می ریزیم. در ظرف را می گذاریم، در حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه برای طبخ آن کافی است. آرد ذرت را در کمی آب سرد حل می نمائیم . از کنار ظرف داخل سس می ریزیم ، هم می زنیم تا آرد گلوله نشود و می گذاریم یکی دو جوش بزند و سس کمی غلیظ شود. بقیه انگور را در ۵۰ گرم باقیمانده کره سرخ می کنیم به حدی که شکل خودش را از دست ندهد .

نان های سفید را تست کنیم  (ممکن است روی نان ها کمی کره بمالیم و آنها را در سینی فر بچینیم ، چند دقیقه در فر تست کنیم ) روی هر تکه نان ۱ عدد بلدرچین بگزاریم  و حبه های انگور را روی آن می پاشیم.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

  فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *