خانه / سبک زندگی / خانه داری / شیوه پاک کردن لکه و کثیفی کاغذ دیواری

شیوه پاک کردن لکه و کثیفی کاغذ دیواری

شما هم کاغذ دیواری منزلتان کثیف شده و نمیدانید چگونه بشورید که خراب نشود با ما باشید با شیوه پاک کردن لکه و کثیفی کاغذ دیواری در ادامه همین پست مهارت های زندگی .

-لكه‌ها را بايد زود به زود از روي كاغذ ديوارى پاك كنيد چرا كه ممكن است لكه پايدار شود . خاك روى كاغذ ديوارى را حد الامكان زود تميز كنيد چرا ممكن است آن را بد رنگ كند و به مرور زمان آن را از جلا مى اندازد .

-ازلكه‌هايى كه كاملا اثرشان پاك نمى شود دست برداريد چرا كه ممكن است با سايش بيش از حد و مواد بيشتر بد رنگ تر و نمايان تر شوند و به كاغذ ديوارى لطمه بزند.

– معمولا لكه‌ها با آب ولرم و صابون ملايم از بين مى رود و بعد با آب پاكيزه آن را بشوييد. و با يك حوله آبگير آن را خشك كنيد .براي لكه‌هاى كه عميق تر است شما بايد از پاك كننده‌هاى قوي تر استفاده كنيد.حتما بعد از ماده پاك كننده شيميايى از آب براى شستشو استفاده كنيد

-از سيم‌هاى فلزي و حتى اسكاج‌هاى زبر و پودر‌هاى قوى و يا حلال‌هاى قوى مثل استون اصلا براى تميز كردن كاغذ ديوارى استفاده نكنيد چرا كه‌ اين‌ها به كاغذ ديوارى صدمه وارد مى كند.

-شست وشوی کاغذدیواری باید از بالای دیوار انجام شود.

– از یک پارچه نرم یا اسفنج برای تمیز کردن استفاده کنید. از به کار بردن الیاف زبر مثل اسکاچ خودداری کنید، چراکه ممکن است باعث پارگی کاغذ دیواری بشود.

-با یک پارچه نمناک (فقط آب) قسمتی را شسته اید، پاک کنید تا مواد شوینده از کاغذ دیوار پاک شود.

– بلافاصله پس از شستن هر قسمت از کاغذ دیواری، آنرا با حوله یا دستمال تمیز خشک، خشک کنید.

-کاغذ دیواری های ضد آب یا مقاوم در مقابل لکه مانند کاغذدیواری های اکریلیک یا ونیلی را با استفاده از آب گرم، صابون و اسفنج نرم بشوئید و هرگز از ابزار ساینده استفاده نکنید.

-پارچه یا اسفنج مورد نظر را در محلول شستشو فرو کرده و پس از خیس شدن، آب آنرا با فشردن پارچه خارج کنید، تا جایی که دیگر قطره ای از آن نچکد.

حالا دیگر می توانید دیوارهای خانه را تمیز نکنید حتی وقتی کاغذ دیواری دارد .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

شستن لباس نوزاد را بلد باشیم

    برای پاک کردن لکه های ناشی از ریختن شیر مادر،شیرخشک،لکه های غذا و ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *