خانه / سبک زندگی / خانه داری / شیوه های سریع خشک کردن لباس

شیوه های سریع خشک کردن لباس

hou11113

خانم های خانه دار در این مطلب روش خشک کردن لباس را به شما بیان می کنیم همرا ما باشید با شیوه های سریع خشک کردن لباس در کمترین زمان .

شست و شوی لباس یکی از مهم ترین نکته هایی است که هر کدبانویی باید بداند. بعد از شست و شوی نوبت به پهن کردن لباس ها می رسد. برای آن که از تغییر شکل دادن لباس های تان جلوگیری کنید بهتر است بدانید هر لباس را باید چگونه روی بند پهن کنید.
همان طور که شرایط شست و شوی لباس ها با توجه به جنس آنها متفاوت است، نحوه خشک کردن آنها نیز با هم فرق می کند. در این راستا علائم بین المللی وجود دارد که معمولاً بر روی برچسب های لباس ها دوخته یا چاپ می شوند. در نتیجه برای خشک کردن لباس مورد نظر نیز ابتدا باید به برچسب و علامت روی آن توجه کرد:

برای گرفتن آب اضافی، لباس به هیچ وجه نباید با دست و یا با ماشین لباسشویی پیچانده و چلانده شود. بلکه تنها با کمی تحت فشار قرار دادن آن، آب اضافی را خارج کنید.

۱- خشک کردن توسط چرخش ماشین لباسشویی
۲- خشک کردن لباس بدون چلاندن بر روی بند
۳- خشک کردن بر روی بند پس از گرفتن آب اضافی از لباس
۴- خشک کردن بر روی سطحی مسطح پس از خروج آب اضافی از لباس
نکته :
بر روی برچسب برخی از لباس ها به جای علائم فوق ، جملات مربوط به آنها نوشته می شود. حال اگر علاوه بر آن علائم و جملات، با عبارت «DO NOT WRING OR TWIST» مواجه شدید، توجه داشته باشید که صرف نظر از نحوه پهن کردن لباس، برای گرفتن آب اضافی، «لباس به هیچ وجه نباید با دست و یا با ماشین لباسشویی پیچانده و چلانده شود.» بلکه تنها با کمی تحت فشار قرار دادن آن، آب اضافی را خارج کنید.

نحوه خشک کردن لباس های پشمی
لباس های پشمی و همچنین لباس هایی که از ترکیب پارچه ها و الیاف مختلفی دوخته یا بافته شده اند را همیشه بر روی سطوحی صاف خشک کنید. ابتدا لباس را بر روی یک حوله بزرگ قرار دهید و حوله را به همراه لباس لوله کنید. به این صورت آب اضافی لباس جذب حوله می شود. (این مرحله در مورد لباس هایی عملی است که عبارت «DO NOT WRING OR TWIST» بر روی برچسب آنها نوشته نشده باشد) سپس حوله خشک دیگری بر روی سطحی مانند سینی قرار دهید و لباس را به صورت صاف بر روی آن پهن کنید.

برای خشک شدن سریع تر لباس می توانید آن را در نزدیکی منبع گرمازایی مانند رادیاتور، شومینه یا بخاری قرار دهید.
در گذشته از لباس های پشمی، به طور کلی معمولاً پلیورهای بافتنی در صورت آویزان شدن بر روی بند، کش می آیند و از فرم اصلی خود خارج می شوند. حال اگر بر روی برچسب پلور مورد نظر شما ، علامت یا عبارتی مبنی بر پهن کردن آن بر روی سطحی جهت خشک شدن وجود نداشته باشد، برای جلوگیری از کش آمدن احتمالی، لباس می توانید جوراب شلواری زنانه ای را از یک لنگه وارد یک آستین پلور کنید و لنگه دیگر آن را از آستین دیگر خارج نمایید. سپس هر دو سر دو لنگه جوراب را با فاصله از هم با گیره به بند متصل کنید.

 

شیوه های سریع خشک کردن لباس

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

شستن لباس نوزاد را بلد باشیم

    برای پاک کردن لکه های ناشی از ریختن شیر مادر،شیرخشک،لکه های غذا و ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *