خانه / سبک زندگی / خانه داری / شیوه های تمیز کردن اجاق گاز

شیوه های تمیز کردن اجاق گاز

شیوه های تمیز کردن اجاق گاز

download

می خواهید وسایل آشپزخانه شما همیشه برق بزند از جمله گاز با توجه به استفاده زیادی که از این وسیله در آشپزخانه می شود در این جا شیوه های تمیز کردن اجاق گاز در زمان کم  و تمیزی فوق العاده را بیان می کنیم .

وقتی روی گاز شما پر از موادی باشد که در حین آشپزی سر رفته و یا ریخته شده، خصوصاً اطراف شعله‌های گاز، لازم است که هر چه زودتر این جرم‌های انباشته شده را نظافت کنید. برخی از غذاها در حین جوشیدن سر می‌روند که این مسئله سبب باقی ماندن آب و مواد غذایی روی گاز می‌شود. این مواد باید در اولین فرصت ممکن پس از خنک شدن گاز تمیز شوند. چون این لکه‌ها ممکن است سفت شده و از بین بردن و تمیز کردن آن‌ها سخت‌تر شود. به علاوه، وقتی مجبورید باقی‌مانده‌های چندین بار سر رفتن و یا ریختن غذا بر روی گاز را تمیز کنید این کار سخت‌تر هم می‌شود.

مواد و وسایل مورد نیاز:
• آب داغ
• مایع ظرف‌شویی
• دستکش پلاستیکی
• اسکاچ
• جوش‌شیرین
• دستمال‌کاغذی

روش کار:
داخل سینک ظرفشویی آب داغ بریزید و مایع ظرفشویی را به آن اضافه کنید. میله‌های آهنی روی گاز، شعله‌ها، و دکمه‌های کنترل را جدا کنید. سپس دستکش‌ پلاستیکی خود را دست کرده و آن‌ها را درون آب قرار دهید.

داخل سینک آب داغ و مایع ظرفشویی را بریزید، تمام وسایل گاز را درون سینک قرار بدهید
اسکاچ خود را خیس کرده و با دست بچلانید. با سمت مخصوص سابیدن اسکاچ، روی گاز را بسابید. لکه‌های سوخته‌ی اطراف شعله‌های گاز را خوب تمیز کنید.

مقدار کمی از جوش‌شیرین (تا یک قاشق غذاخوری) را روی هر لکه‌ای که مقاوم است بپاشید و مقدار کمی آب روی جوش شیرین بریزید. اجازه دهید جوش شیرین و آب ترکیب شده و شروع به از بین بردن لکه‌های باقی‌مانده کنند.

حالا با استفاده از آن طرف اسکاچ که مخصوص سابیدن است دکمه‌های کنترل، میله‌ها و شعله‌های گاز را بسابید و تمیز کنید. آن‌ها را خوب آب کشیده و در جا ظرفی بگذارید تا در معرض هوا خشک شوند.

دکمه‌های کنترل، میله‌ها و شعله‌های گاز را بسابید و تمیز کنید
به سراغ لکه‌های سوخته‌ی باقی‌مانده رفته و ترکیب آب و جوش‌شیرین را تمیز کنید. در این لحظه، باقی‌مانده‌ی لکه‌ها باید نرم شده باشد و با کمی تلاش پاک شود. آن‌ها را با آب داغ و تمیز شسته و با دستمال کاغذی یا یک پارچه تمیز خشک کنید.

با اسکاچ، روی گاز را بسابید. لکه‌های سوخته‌ی اطراف شعله‌های گاز را خوب تمیز کنید
نکات و هشدارها :
جوش شیرین و آب به نرم کردن مواد سر رفته‌ی سوخته کمک می‌کند. اجازه دهید این ترکیب برای پنج دقیقه روی لکه‌ها باقی بماند، بعد آن را تمیز کنید.

از اسکاچ‌های بدون مواد ساینده برای تمیز کردن نواحی اطراف شعله‌های گاز استفاده کنید تا سطح گاز را خط نیندازید.

 

شیوه های تمیز کردن اجاق گاز

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

شستن لباس نوزاد را بلد باشیم

    برای پاک کردن لکه های ناشی از ریختن شیر مادر،شیرخشک،لکه های غذا و ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *