خانه / سبک زندگی / آموزش شمع سازی / شمع سایه روشن با آموزش ساخت آن

شمع سایه روشن با آموزش ساخت آن

sham23

این نمونه شمعی که می خواهیم روش ساخت آن را آموزش دهیم بسیار زیبا و رومانتیک می باشد ، سایه های پر رنگ و کمرنگ رنگ های جذایت بی نظیر به این شمع می دهد .

مواد و لوازم مورد نیاز:
۲ تا ۳ رنگ مشخص موم، تکه‌های سفید موم، چند عدد قوطی کوچک یا درپوش شیشه‌های سس، ماهیتابه کوچک، چند قاشق فلزی که آنها را به صورت یک ملافه کوچک خم کرده‌اید…

 

شمع سایه روشن با آموزش ساخت آن

۱. قالب را آماده کرده و فیتیله بگذارید، تکه‌های کرم رنگ موم یا تکه‌های موم سفید را در قالب بگذارید. حمام آب سرد را طوی که کل ارتفاع تا لبه قالب شما را بگیرد آماده نمائید.
۲. دو تا سه رنگ را انتخاب کنید و نزدیک دست قرار دهید، برای نتیجه‌ای زیبا و جالب از رنگ‌ مخصوص موم استفاده نمائید، از پاستل (نوعی مداد شمعی رنگی‌) استفاده نکنید. قوطی‌های کوچک را در یک قابلمه یا ماهیتابه قرار دهید و مقداری از تکه‌های رنگ را در هر یک قرار دهید و آنها را ذوب کنید.
۳. موم پارافین سفید را در ظرف مخصوص ذوب کردن ذوب کنید و با دقت درجه حرارت موم را به ۱۳۲ درجه سانتی‌گراد (۲۷۵ درجه فارنهایت) برسانید (این درجه حرارت بالا باعث می‌شود که رنگ مورد نظر شما به‌طور کامل در موم حل شود) و متوجه باشید که زمان ذوب کردن موم آن‌را تنها نگذارید و به دنبال کار دیگری بروید، بعد از ذوب شدن آن‌را در قالب بریزید.
۴. به سرعت (ولی به آرامی) با ملاقه‌هائی که با خم کردن قاشق درست کردید حدود ۲ تا ۳ قاشق پر از موم رنگی را در امتداد دیوارهٔ داخلی قالب بریزید قالب را ۵/۲ تا ۵ سانتی‌متر بچرخانید و با یک قاشق تمیز دیگر از رنگ دیگر بریزید و این چرخاندن قالب را تا زمانی‌که دور تا دور تمام لبه قالب پر شود ادامه دهید، بشمارید یا ساعت بگیرید و حدود ۴۰ تا ۶۰ ثانیه صبر کنید و فوراً شمع را در داخل حمام آب سرد قرار دهید تا حرکت رنگ متوقف شود، بعد از سرد شدن شمع فرو می‌رود آن را دوباره پر کنید و سرد نمائید و از قالب درست مانند شمع‌های قالبی از قالب بردارید.

 

با ساخت شمع های رومانتیک و خاطره ساز با ما باشید در سایت آبانک .

 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

شستن لباس نوزاد را بلد باشیم

    برای پاک کردن لکه های ناشی از ریختن شیر مادر،شیرخشک،لکه های غذا و ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *