خانه / آشپزی / روش درست کردن گراتن بادمجان دلمه ای

روش درست کردن گراتن بادمجان دلمه ای

fo3916

 

دلمه را این بار با بادمجان دلمه ای آموزش می دهیم همراه ما باشید با روش درست کردن گراتن بادمجان دلمه ای در ادامه مطلب .


روش درست کردن گراتن بادمجان دلمه ای ، مواد لازم  :

بادمجان دلمه ای سایز خیلی كوچک ۸ عدد
 فیله مرغ  ۱۰ عدد
پنیر پارمیسان  دو قاشق غذاخوری
 پنیر لبنه ۲۰۰ گرم
خامه صبحانه ۲۵۰ گرم
پیاز متوسط یک عدد
زعفران آب كرده به میزان لازم
خردل دو قاشق غذاخوری
پنیر پیتزای رنده شده به میزان لازم
سس بشامل دو لیوان

روش درست کردن گراتن بادمجان دلمه ای :
ابتدا فیله‌های مرغ را به اندازه دو بند انگشت به شكل خلالی خرد می‌كنیم، پیاز را هم رنده می‌كنیم و مرغ ها را زعفرانی كرده ، خردل و پیاز رنده شده را به آنها اضافه می كنیم. حالا مرغ ها را در ظرفی در بسته به مدت دو ساعت در یخچال قرار می‌دهیم.

در این فاصله كلاهک بادمجان‌ها را برداشته و طوری این كار را انجام می‌دهیم كه آسیب نبیند كه بعدا برای تزیین از آنها استفاده كنیم. داخل شكم بادمجان‌ها را با یك قاشق مرباخوری تا جایی كه دیواره آسیب نبیند، خالی می‌كنیم اما لزومی ندارد حجم زیادی از بادمجان را خالی كنیم. در یک ظرف گود و كوچک كه مناسب سرخ كردن بادمجان باشد، روغن می‌ریزیم؛ طوری كه حداقل یک سوم ظرف پر شود. بادمجان ها را داخل روغن شناور و سرخ می‌كنیم و سپس روی دستمال حوله‌ای قرار می‌دهیم تا روغن اضافه شان گرفته شود.

حالا فیله های مرغ را با روغن خیلی كم سرخ می كنیم و خامه و پنیر خامه ای را به آنها اضافه می‌كنیم. سرخ كردن مرغ باید با حرارت متوسط و در مدت زمانی حدودا ۱۰ تا ۱۲ دقیقه باشد تا كاملا مغز پخت شود. وقتی پنیر و خامه را به آنها اضافه كردیم، همه مواد را با هم خوب مخلوط می‌كنیم. حالا حدود ۱۵۰ گرم پنیر پیتزای رنده شده و پنیر پارمیسان داخل مواد می‌ریزیم و تا جایی كه تمام مواد با هم مخلوط شوند، هم می‌زنیم. اكنون از مواد آماده شده مان، داخل بادمجان ها را پر می‌كنیم.

كف ظرف مورد نظر كه می‌خواهیم گراتن را در آن بچینیم كمی روغن ریخته و سپس به ارتفاع دو سانتی متر سس بشامل می‌ریزیم. بادمجان ها را داخل سس چیده روی دهانه هر بادمجان یك قاشق غذاخوری سس بشامل ریخته و سطح آن را با پنیر پیتزای رنده شده می‌پوشانیم. گراتن را یک ساعت در پنجره وسط فر كه از قبل با دمای ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد گرم كرده‌ایم قرار داده و می‌پزیم.  پس از خارج كردن غذایمان از فر برای تزیین، كلاهک بادمجان ها را روی آنها قرار می دهیم.

 

fo3916

گراتن بادمجان دلمه ای

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

  فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *