خانه / آشپزی / روش درست کردن رولت بستنی و کاکائو

روش درست کردن رولت بستنی و کاکائو

rolet-bastani-shokolati-01

 

با شروع فصل تابستان و گرما عصرانه در همه جاها بستنی می باشد در این مطلب به بیان روش درست کردن رولت بستنی و کاکائو که می تواند یک پذیرایی مدرن از مهمان شما باشد.

روش درست کردن رولت بستنی و کاکائو ، مواد لازم :

    ۵ عدد تخم‌مرغ

    ۵ ق س آرد

    ۱ ق م بيكينگ پودر

    نوك ق چ وانيل

    ۵ ق س پودر قند

    ۵۰۰ ميلي ليتر بستني كاكائويي

    ۱ بسته كوچك خامه صبحانه شكلاتي
زمان آماده سازی : ۳۰ دقیقه
زمان پختن : ۲۰ دقیقه
درجه دشواری : سخت
مناسب برای : ۸ نفر
روش درست کردن رولت بستنی و کاکائو

۱٫ تخم‌مرغ‌ها را شكسته و زرده و سفيده آنها را از يكديگر جدا کنید و در ظرف‌هاي جداگانه‌اي بريزيد. سفيده‌ها را با همزن برقي آن‌قدر بزنيد تا سفت شود؛ به‌طوري كه وقتي كاسه را برمي‌گردانيد، از كاسه جدا نشود.

۲٫ به كاسه محتوي زرده‌ها پودر قند و وانيل را اضافه كرده و با همزن آن‌قدر بزنيد تا خميري سفيد و يكدست به دست آيد. حالا نوبت مخلوط شدن زرده‌ها و سفيده‌هاست كه بايد سفيده‌ها را به آرامي وارد كاسه زرده‌ها کرده ، ملايم با يكديگر مخلوط كنيد.

۳٫ آرد را با بيكينگ پودر مخلوط كرده، به تركيب تخم‌مرغ‌ها را بيفزاييد و خوب هم بزنيد تا يكدست شود. فر را روش كنيد و با دماي ۱۸۰ درجه سانتي‌گراد گرم كنيد.

۴٫ كف سيني فر را با كاغذ روغني بپوشانيد و با دست روي سطح كاغذ روغني را كمي چرب كنيد. مايه آماده شده را روي كاغذ روغني ريخته و با پشت قاشق آن را خوب صاف كنيد. حالا سيني را در طبقه وسط فر قرار دهيد و ۳۰-۲۵ دقيقه حرارت دهيد تا نان رولت پخته و آماده شود.

۵٫ بعد از آماده شدن نان رولت، سيني را از فر خارج كرده و كمي پودر قند روي نان بپاشيد. يك حوله بزرگ آماده كرده و روي آن يك كاغذ روغني پهن كنيد و روي سيني فر قرار دهيد و با كمك حوله و كاغذ روغني زير نان، نان را روي حوله (در واقع روي كاغذ روغني دوم) برگردانيد. حالا به آرامي كاغذ زير نان را جدا كنيد. نان را با كمك حوله لوله كنيد و به مدت يك ساعت در يخچال قرار دهيد.

۶٫ بستني را از فريزر درآورده، مدتي در دماي اتاق قرار دهيد تا نرم شود و بتوانيد به راحتي آن را روي نان پهن كنيد. نان آماده و خنك شده را از يخچال خارج كرده و روي سطح صافي پهن كنيد. حالا بستني نرم شده را به طور يكنواخت روي نان پخش كنيد. وقتي همه سطح نان به بستني آغشته شد، دوباره با كمك حوله نان را لوله كنيد.

۷٫ ‌ نان بستني رول شده را با فويل آلومينيومي بپوشانيد و خوب بسته‌بندي كنيد و در فريزر قرار دهيد. حدودا بايد سه ساعت در فريزر بماند تا آماده شود.

۸٫ بعد از اين مدت #رولت_بستني آماده را از فريزر خارج كرده، فويل آلومينيوم را از دور آن با دقت باز كرده و با خامه تزیين كنيد. به اين صورت كه خامه را كمي با چنگال بزنيد تا يكدست شود، بعد آن را در قيف مخصوص يا كيسه پلاستيك ريخته و از يك گوشه آن سوراخي كوچك ايجاد كرده، به شكل دلخواه روي رولت را تزیين كنيد

rolet-bastani-shokolati-01

روش درست کردن رولت بستنی و کاکائو

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

  فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *