خانه / آشپزی / روش تهیه بادمجان سوخاری

روش تهیه بادمجان سوخاری

2035

 

 

بادمجان را می توانیم به روش های مختلف پخت برای افرادی که رژیم دارند می خواهیم به آموزش روش تهیه بادمجان سوخاری بپردازیم همراه ما باشید با این آموزش .

روش تهیه بادمجان سوخاری ، مواد لازم:

بادمجان : ۲ عدد
آرد : به میزان لازم
تخم مرغ : یک عدد
آب یا شیر : یک قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و روغن : به مقدار لازم

 

روش تهیه بادمجان سوخاری ، طرز تهیه  :

جهت تهیه بادمجان سوخاری ابتدا بادمجان ها را شسته‌ و پوست‌ بگیرید و آنها را به‌ صورت‌ حلقه‌ حلقه‌ برش‌ دهید. سپس‌ رویشان‌ نمک‌ پاشیده‌ و بگذارید به‌ مدت‌ یک‌ ساعت‌ بماند،آنگاه‌ آنها را بشویید و داخل‌ آبکشی‌ بریزید تا آبشان‌ برود.
در این‌ مرحله‌ تخم‌ مرغ‌، آب‌، نمک‌ وفلفل‌ و یک‌ قاشق‌ آب‌ یا شیر را در ظرفی‌ ریخته‌ وخوب‌ با هم‌ مخلوط کنید. در مرحله‌ آخر روغن‌مایع‌ را در ماهی‌تابه‌ ریخته‌ و بگذارید داغ‌ شود، آنگاه‌ حلقه‌های‌ بادمجان را در مخلوط تخم‌ مرغ‌ بزنید و همچنین‌ در آرد بغلتانید و در روغن‌ سرخ‌ کنید.

 

نکته :

بادمجان (Eggplant) را باید طبق دستور زیر برای خوردن آماده سازند تا بدن انسان را آماده برای بعضی بیماری ها نکند.  بادمجان باید تازه و کم تخم و جوان بوده و پوست براق داشته باشد و نوع طویل آن از نوع مدورش بهتر است. قبل از پختن باید پوست آنرا کنده و هر بادمجان را چهار قسمت کنند و یا ورقه ورقه نمایند و بر آن ها نمک بمالند و مدت چند ساعت در آب خنک گذارند تا آب قدری سیاه و تیز طعم گردد. این آب را عوض کرده و عمل را تکرار کنند تا مواد سیاه رنگ و مواد نفخ زا و مواد سست کننده در آب داخل شده و با آب دور ریخته شوند. سپس با آب پاک آنرا شسته و با روغن حیوانی تازه آنرا سرخ کرده و با مقداری گوشت گوسفندی بریان شده آنرا دم بدهند تا خوب پخته شود سپس می توانند آنرا با مقداری انار یا رب انار یا قدری سرکه و یا ماست میل نمایند. اکنون مضار آن از بین رفته و منافع آن باقی مانده است. اگر بادمجان را در آب و نمک بفرم مذکور نخیسانند و بعضی مواد را از آن نگیرند در بدن ایجاد نفخ و درد پهلو و عرق بدن را بد بو و رنگ رخساره را کدر و غیر شفاف کرده و سلول های بدن را در برابر بعضی ویروس ها کم استقامت می سازد.

 

2035

 

روش تهیه بادمجان سوخاری

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

  فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *