خانه / آرایشی و زیبایی / سلامت پوست / راههای پیشگیری از جوش زدن

راههای پیشگیری از جوش زدن

goshWwW.Kamyab.IR_جوش زدن به دلیل تغییرات هورمونی وتغذیه نامناسب در افراد دیده میشود.ولی این معضل میتواند با روشهایی که در ادامه مطلب زیر برای شما آورده ایم پیشگیری شود.
جوش صورت را با نوك ناخن تان تحریك نكرده و آن را جدا نكنید. قشری كه روی پوشانده محافظ پوست است و نمی گذارد آلودگی ها وارد پوست شود. این قشر اگر از بین برود جوش عفونی می شود و حتی پس از بهبود جوش جای آن در صورت می ماند.
با صابون های ضدعفونی كننده پوست تان را تمیز كنید و روی جوشها را پاك كنید تا ازگسترش آن جلوگیری شود ، برای اینكه پوستان جوش نزد باید چربی ها را از سطح پوست پاك كنید. هر روز صبح و آخر شب پوست صورتتان را شسته و پاك كنید.
اگر می خواهید پوست صورتتان صاف و درخشان باشد باید به كمك پوست سر و موهایتان بروید،  زیرا ارتباط مستقیم و تنگا تنگی میان این دو وجود دارد. هر وقت می خواهید به پاك سازی پوست و سرتان بپردازید به یاد داشته باشید كه باید اول از همه ٬ دستتان عاری از هرگونه میكروب و آلودگی باشد. از خوردن آجیل، سس، ادویه، غذاهای سرخ شده، شكلات، كاكائو، بستنی، شیرینی ، نوشابه های گازدار، پنیرهای چرب، قهوه و چای داغ پرهیز كنید زیرا   این مواد باعث افزایش جوش در صورت خواهدشد.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

با تغذیه سالم می شود چین و چروک پوست را درمان کرد

روغن زیتون، برای ماساژ دادن پوست شما فوق‌العاده‌ است. این روغن منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *