خانه / آشپزی / دستور پخت شیرینی پاری برست کوچک

دستور پخت شیرینی پاری برست کوچک

fo1152

مواد لازم برای پخت شیرینی پاری برست کوچک

پودر قند سه تا چهار قاشق سوپخوری

وانیل نیم قاشق چایخوری

خامه دویست و پنجاه گرم

روغن نیم لیوان کوچک (صد گرم)

آب یک لیوان معمولی (یک چهارم لیتر)

آرد گندم یک لیوان معمولی ( صد و بیست و پنج گرم)

تخم مرغ پنج  تا شش عدد

دستور پخت شیرینی پاری برست کوچک

آب و روغن را در ظرفی می ریزیم ، روی زآتش می گذاریم تا جوش بیاید . آرد را یک مرتبه داخلآب جوشان می ریزیم ، کمی زیر و رو می کنیم تا آب تبخیر شده و خمیر کاملا سفت شود . خمیر را از روی آتش برداشته می گذاریم کمی سرد شود . یک عدد تخم مرغ در خمیر می شکنیم و خوب مخلوط می کنیم ، به همین ترتیب همه تخم مرغ ها را با خمیر مخلوط می کنیم . هر قدر تخم مرغ این خمیر بیشتر بشود زیادتر پف کرده ، لطیف تر می شود ، مشروط بر اینکه خمیر شل نشود .

سینی فر را کمی چرب می کنیم ، فر را با حرارت ۴۵۰ درجه فارنهایت یا ۲۲۵ درجه سانتیگراد گرم می کنیم ، از خمیر مقداری در قیف ریخته ، دایره های کوچکی در سینی می ریزیم . سینی را روی پنجره وسط فر قرار می دهیم . حرارت را ۵۰ درجه کم می کنیم . به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می گذاریم نان در فر بماند ، بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دیگر حرارت را ۳۵۰ درجه فارنهایت می کنیم . نان ها باید کاملا پف کرده و داخل آن ها خالی شود.

شیرینی ها را بیرون می آوریم و می گذاریم سرد شود . ۲۵۰ گرم خامه را با نصف قاشق چایخوری وانیل مخلوط می کنیم . ظرف خامه را روی یخ می گذاریم و می زنیم تا خامه سفت شده ، فرم بگیرد . بعد ۳ تا ۴ قاشق سوپخوری پودر قند را با خامه مخلوط می کنیم .

ممکن است ۲ عدد سفیده تخم مرغ را در حدی که کاملا ، سفید ، سفت و خشک شود ، هم زده ، کم کم داخل خامه بریزیم .

روی نان را یک دایره بر می داریم و خامه را در قیف ریخته ، داخل نان را توسط قیف پر می کنیم . ورقه ای را که از روی نان برداشته ایم روی آن قرار می دهیم و کمی پودر قند روی آن می پاشیم .

در صورت تمایل می توانیم ۲ تا ۳ قاشق مربای آلبالو بدون شربت را با خامه مخلوط نموده ، نان را پر کنیم. همچنین می توانیم وقتی نان ها را در سینی برای طبخ گذاشتیم ، قبل از پخته شدن مقداری بادام پوست گرفته ، به صورت ورقه یا خلال بادام روی آن ها بپاشیم و بعد شیرینی را طبخ کنیم.

این خمیر را می توانیم یکجا در قالب گرد میان خالی ، که کف آن را چرب کرده ایم ریخته ، طبخ کنیم (در این صورت مدت طبخ در حدود ۴۵ دقیقه می شود ) و داخل آن را با خامه پر نمائیم.این شیرینی فرانسوی می باشد.

بعد از پخت اول شیرینی ها  باید کاملا سرد شوند و بعد با خامه تزئین کنید .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

  فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *