خانه / آرایشی و زیبایی / دانستنی هایی قبل از کوتاه کردن مو

دانستنی هایی قبل از کوتاه کردن مو

haircut12

 خانم هایی که می خواهید موهایتان را کوتاه کنید به این نکات توجه کنید بخوانید در ادامه دانستنی هایی قبل از کوتاه کردن مو با جزئیات کامل در ادامه مطلب .

۱. در ابتدا از خود چند سؤال بپرسیدکوتاهی مو
قبل از رفتن به آرایشگاه برای مو کوتاه کردن، لیستی از سؤال هایی تهیه کنید که در تصمیم گیری برای این که بفهمیدچه مدل مویی بیشتربه شمامی آید، کمکتان کند. موهایتان را باید دم اسبی ببندید؟) برای سرکار یا دلایل دیگر) ؟ هر روز صبح چقدر زمان می گذارید تا موهایتان را با سشوار حالت دهید؟ از چه وسایل حالت دهنده ای استفاده می کنید تاحالت موهایتان را ثابت نگه دارید؟اگر درست به این سؤال ها جواب دهید، می فهمید چه مدل موهایی به دردتان نمی خورد.

 

۲. از عکس مدل مویی که می خواهید پرینت بگیرید
عکس مدل موهای سوپر استارهایی که دوست دارید را جمع کنید. باز هم چند سؤال از خودتان بپرسید: هر چقدر هم که آن مدل مو به فرم صورتتان بیاید، هر روز صبح چقدر زمان می گذارید تا آن مدل مو را درست کنید؟البته اگر واقعاً بتوانید آن را در خانه درست کنید! اگر آن مدل موی خاص از این آزمون ها سربلند بیرون آمد! عکسِ آن را با خودتان به آرایشگاه ببرید. می توانید دو تا عکس از مدل موهای آن سوپر استارببرید و نکات خاصی که دوست ندارید را هم بگوئید.

 

۳. یک وقت برای مشاوره رزرو کنید
مشاوره خیلی به شما کمک می کند تا موهایتان را با همان مدلی که دوست داریدکوتاه کنید. در طول مشاوره باید بفهمید آن آرایشگر چه مدت کار کوتاهیِ مو انجام داده، چه مدارکی دارند، در مورد چه مدل موهایی تجربه دارند. این جواب ها به شما کمک می کند که بفهمید آن آرایشگر می تواند مدل مویی که می خواهید را در بیاورد یا نه. ( حتماً برای یک جلسه مشاوره یک یا دو روز قبل از کوتاهی موبرنامه ریزی کنید، اگر حس خوبی نسبت به آن آرایشگر ندارید می توانید پیش او نروید و شخص دیگری را پیدا کنید.)

 

یادتان باشدیک آرایشگر خوب همیشه از شما سؤال هایی می پرسدتا بفهمد چه مدل خاصی مد نظرِ شماست. اگر آرایشگرتان در طول مشاوره هیچ سؤالی نپرسید، بهتر است دنبال آرایشگاه دیگری باشید! نکات دیگری در مورد مشاوره: عکس هایتان را حتماً با خودتان ببرید و حواستان باشد که موهایتان به حالت طبیعی باشد. این طوری آرایشگرتان راحت تر می فهمد که موهایتان را چطوری کوتاه کند.

 

۴. در مورد چیزی که می خواهید توضیح دهید
وقتی که مدل موی خاصی را می خواهید، تا جایی که می توانید جزئیات بیشتری را در باره ی آن مدل به آرایشگرتان بگویید. فقط نگوئید که می خواهم موهایم مثل این مدل کوتاه شود، دقیقاً بگوئید که دوست دارید چند سانت کوتاه شود. همین طور در مورد چتری ها، لایه ها، زاویه و هر مورد دیگری راجع به آن مدل مو. دقیقاً توضیح دهید که چه می خواهید، می خواهید موهایتان چه اندازه ای باشد و چقدر می خواهید کوتاه شود.

 

۵. اگر لازم است محصولات موی خودتان را ببرید
آرایشگاه ها محصولات متنوعی برای مراقبت از مو دارند که برای هر مدل و جنس مویی مناسب هستند. اما اگر نگران هستید، حتماً شامپو، نرم کننده، تقویت کننده، سرم یا هر چیزی که برای موهای خودتان است را به آرایشگاه ببرید.کسانی هستند که به چیزهای خاصی حساسیت دارند و محصولات موی خودشان را می آورند.” برخی از زنان موهای بسیار ظریفی دارند یا ترجیح می دهند از محصولاتی استفاده کنند که فاقد سولفات و پارابن باشند.

 

۶. اگر مدل مویتان را دوست ندارید بگوئید
اگر فکر می کنید مدل مویتان آن چیزی که می خواستید نشده، ( چه در طول کوتاه کردن چه بعد از آن) نبایداز گفتنِ آن بترسید!اگر آرایشگرتان مشغول کوتاه کردن موهایتان است به او بگوئید این روشی که موهایتان را کوتاه می کند دوست ندارید، تا این فرصت را داشته باشد که آن را درست کند.(اگر در طول مشاوره تان زیاد با هم صحبت کرده باشید، احتمالاً راحت تر می توانید نظرتان را به او بگوئید.) حتی بعد از این که از آرایشگاه بیرون رفتید، اگر هر نوع نگرانی یا تردیدی دارید، باید مطمئن شویدحتی در طول هفته ی بعد هم می توانید برگردید، یک آرایشگر خوب بایدبتواند مدلی را که دوست ندارید درست کند.

 

۷. در مورد آن مدل مو با آرایشگرتان مشورت کنید
وقتی دارید از آرایشگاه بیرون می روید، قطعاً موهایتان زیبا و عالی به نظر می رسد، طبیعی است بخواهید نکاتی را یاد بگیرید تا خودتان هم بتوانید موهایتان را به آن حالت درست کنید. از آرایشگرتان بخواهید اگر تکنیک، وسیله یا محصولات خاصی وجود دارد که شما باید استفاده کنید، به شما بگوید. هر چه اطلاعاتتان کامل تر و با جزئیات بیشتری باشد، احتمالاً مدت بیشتری مدل مویتان را دوست خواهید داشت، نه فقط برای ۲۴ ساعت بعد از بیرون آمدن از آرایشگاه.

 

ابانک : دانستنی هایی قبل از کوتاه کردن مو

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *