خانه / آرایشی و زیبایی / دانستنی هایی در مورد مانیکور ژله ای ناخن

دانستنی هایی در مورد مانیکور ژله ای ناخن

1301990970

بخوانید در این جا دانستنی هایی در مورد مانیکور ژله ای ناخن و عوارض این عملکرد . با ما همراه باشید .

آنچه تا چند سال پیش فقط  آگهی بوده، این روزها به یک اعتیاد همه‌ جانبه تبدیل‌شده است؛ با  زیاد شدن انواع طراحی ناخن، کاشت و لاک ناخن‌های ژله‌ای هر روز جوانان علاقه زیادی به آن پیدا میکنند

حالا دیگر یک روش برای زیباتر شدن و البته گرفتن لایک بیشتر در فیس‌بوک و اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی شده‌اند. حتماً می‌گویید که با این روش ناخن‌ها بهتر و بلندتر به نظر می‌رسند اما آیا این کار بی‌خطر است؟ در اینجا همه اماواگرها را باهم می‌بینیم.

جزئیات: این لاک‌ها به دلیل اینکه باهدف ماندگاری بیشتر و لب پر نشدن تولیدشده‌اند، دارای مواد شیمیایی بسیار سنگینی هستند. برای اینکه میزان قدرت این مواد شیمیایی را متوجه بشوید باید بگویم مواد شیمیایی تشکیل‌دهنده لاک‌های ژله‌ای درست همان موادی هستند که در پر کردن دندان به کار می‌روند. در سالن‌های آرایشی به‌محض اینکه این لاک‌ها را روی ناخنتان می‌زنند، به‌وسیله نور ماورا بنفش آن‌ها را سفت و خشک می‌کنند. همین اشعه است که باعث تحریک مواد شیمیایی می‌شود و آن‌ها را از حالت مایع به یک لایه جامد محکم و پلاستیکی تبدیل می‌کند.

عامل خطر: علاوه بر مضرات مواد شیمیایی موجود در این مواد، آنچه بسیار خطرناک است اشعه ماورا بنفشی است که به دست شما می‌خورد. این اشعه مثل پرتوهای خورشید، احتمال وقوع سرطان پوست را افزایش می‌دهند. بااینکه میزان استفاده از آن کم است اما متخصصان پوست نسبت به آن هشدار داده‌اند. برای کسانی که از داروهای حساس به نور مثل داروهای ضدافسردگی، کنترل بارداری یا دیفنهیدرامین و آنتی‌هیستامین استفاده می‌کنند، اشعه ماورا بنفش ممکن است باعث کنده شدن ناخن از ریشه بشود.

از چه چیزهایی دوری‌کنیم؟ برای شروع، از هر ماده‌ای که در آن دایمتیکون PEG 12 وجود داشت استفاده نکنید. این ماده معمولاً آلوده به دیوکسین است. دیوکسین یک کارسینوژن است که به انواع تومورهای کبد، ریه، سینه، پوست، کیسه صفرا، بینی و لثه ارتباط دارد. از دو ماده دیگر نیز پرهیز کنید. اولی لاک پاک‌کن‌های استونی هستند. استون عامل پاک‌کننده ایست که به اعصاب و سیستم تنفسی انسان صدمه می‌زند و همچنین ناخن‌ها را شکننده می‌کند و باعث نازک شدن آن‌ها تا حدود ۵۰ درصد می‌شود. لاک پاک‌کن‌ها معمولاً ماده دیگری به نام اوکتینوکساد دارند که می‌تواند در سیستم هورمونی اختلال ایجاد کند.

چه‌کار کنیم؟ تا جایی که بررسی‌های ما نشان می‌دهد، فعلاً استفاده از همان لاک‌های پایه آب سالم‌ترین راه است. خوشبختانه برندهای خوب و معتبر زیادی هستند که لاکی با همان تأثیرگذاری ولی بی‌ضرر به بازار ارائه می‌دهند. اما اگر به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهید از مواد ژله‌ای دست بکشید، پس این چند قدم را انجام دهید تا تأثیر منفی آن را تا حدودی کم کنید. اول‌ازهمه برای کاهش اشعه ماورا بنفش از یک لامپ LED استفاده کنید و قبل از شروع حتماً به دست‌هایتان کرم ضد آفتاب بزنید. قدم بعدی اینکه سعی کنید از لاک‌های معمولی بی‌ضرر استفاده کنید و لاک‌های ژله‌ای را برای موقعیت‌های خاص کنار بگذارید.

 

ابانک : دانستنی هایی در مورد مانیکور ژله ای ناخن

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *