خانه / آرایشی و زیبایی / دانستنی هایی در مورد تیغ های اصلاح زنانه و مردانه

دانستنی هایی در مورد تیغ های اصلاح زنانه و مردانه

ar4-993

دانستنی هایی در مورد تیغ های اصلاح زنانه و مردانه و این که آیا فرق دارد یا خیر ؟ بخوانید جزئیات کامل در ادامه مطلب .

اگر بخواهیم تیغ‌های مورد استفاده مردان و زنان را که آنها برای تراشیدن موهای بدن خود به کار می‌برند از هم تشخیص دهیم، در اولین نگاه شاید تنها ظاهر آن‌ها بتواند به کمک ما بیاید.
در واقع رنگ‌هایی که در هر یک به کار می‌رود به ما می‌فهماند هر کدام مربوط به کدام جنس است. معمولاً رنگ‌های روشن و سبک مانند صورتی، نمایانگر تیغ‌های مخصوص خانم‌ها است و رنگ‌های تیره و خشن‌تر همچون آبی و زرد، در طراحی تیغ‌های مختص اصلاح آقایان استفاده می‌شود.
اما تنها ظاهر این تیغ‌ها، نشانگر تفاوتشان نیست. در گفت‌وگویی با نمایندگان سه شرکت سازنده تیغ (Bic – Schick – Wilkinson)، مشخص شد که به غیر از تفاوت رنگ، تفاوت‌های عمده دیگری نیز میان تیغ‌های تولید شده برای آقایان و خانم‌ها وجود دارد.

مهم‌ترین تفاوت در زاویه تراش این دو تیغ است. در تیغ‌های مخصوص آقایان، به دلیل سفتی بیشتر موی صورت مردان، زاویه تراش تیغ بیشتر از زاویه تراش تیغ‌های مخصوص بانوان است؛ زیرا موهای پا و زیر بغل خانم‌ها بسیار کمتر و لطیف‌تر از آقایان است. همچنین این کاهش زاویه در تیغ خانم‌ها منجر به کاهش حساسیت در پوست و کاهش احتمال بریدگی به هنگام اصلاح می‌شود. البته به طور میانگین، آقایان بمراتب بیشتر از خانم‌ها اقدام به اصلاح می‌کنند و به نظر بسیاری از افراد، همین امر باعث شده که آنها اصلاح ماهرانه‌تر و دقیق‌تری انجام داده و کمتر دچار بریدگی و اتفاقات مشابه شوند.

تفاوت دوم در دسته هر تیغ است. دسته تیغ‌هایی که مخصوص خانم‌ها ساخته می‌شود، اغلب زاویه بیشتری نسبت به نمونه‌های مخصوص آقایان دارد. دلیل اصلی تفاوت زاویه در دسته تیغ‌های مذکور چنین بیان شده است که خانم‌ها به هنگام اصلاح پا‌ها، بتوانند سطح پوست و محل دقیق قرارگیری تیغ را بر روی پوست مشاهده کنند تا اشراف بیشتری بر مراحل اصلاح داشته باشند.

با این تفاسیر اکنون دو تفاوت در تیغ‌های آقایان و خانم‌ها را می‌دانیم و از علل این تفاوت‌ها نیز آگاهیم؛ اما طبق تحقیقی که توسط شرکت Schick به عمل آمده، مشخص شده است با اینکه تیغ‌های مخصوص بانوان برای راحتی بیشتر و صدمات کمتر به هنگام اصلاح برای آن‌ها ساخته شده، بسیاری از خانم‌ها و آقایان هنوز هم از تفاوت‌های مذکور اطلاعی ندارند و بسیاری از خانم‌ها همچنان از تیغ‌های مخصوص آقایان برای اصلاح استفاده می‌کنند!

سایت ابانک : دانستنی هایی در مورد تیغ های اصلاح زنانه و مردانه

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *