خانه / آشپزی / خواص مواد خوراکی / خواص لوبیا سفید

خواص لوبیا سفید

genimg_Photo_b.aspx

لوبیا سفید یک نوع لوبیا است که جز خانواده حبوبات محسوب می‌شود.این محصول کشاورزی که در کشورهای بریتانیا و آمریکا دارای محبوبیت بسیاری است، دارای مقدار زیادی کربوهیدرات می‌باشد.درادامه مطلب زیر با خواص لوبیا سفید اشنا شوید.

لوبیا سفید از انواع حبوبات مفید و مغذی به شمار رفته و میزان بالای پروتئین و چربی بسیار کم این ماده غذایی از جمله خواص برتر آن محسوب می‌شود.
این نوع لوبیا منبع غنی از فیبر با کلسترول بسیار پائین بوده و وعده غذایی مناسبی برای بیماران مقاوم به انسولین و افراد مبتلا به قند خون بالا محسوب می‌شود، تحقیقات نشان می‌دهد تنظیم قند خون در بیماران مبتلا به دیابت پس از مصرف مواد غذایی حاوی این نوع لوبیا بخوبی انجام می‌شود.
منیزیم موجود در لوبیا سفید، عامل پیشگیری‌کننده وقوع حملات قلبی، بهبود عملکرد سیستم گردش خون، افزایش جذب کلسیم و رسیدن اکسیژن کافی به سلول‌ها به شمار می‌رود.
تنظیم فشار خون و ضربان قلب به دلیل وجود پتاسیم و سدیم موجود در این ماده غذایی و برقراری تعادل این دو عنصر در بدن از دیگر خواص این نوع از لوبیاست.
لوبیا سفید منبع مناسبی از دو ماده معدنی مهم، منگنز و مس به شمار رفته که نقش مهمی در تجزیه رادیکال‌های آزاد بدن و پیشگیری از ابتلا به سرطان ایفا می‌کند.
مس موجود در لوبیا سفید در تولید نوعی آنزیم مؤثر در بازسازی کلاژن و الاستین پوست نقش دارد به همین علت از افتادگی پوست و چین و چروک پیشگیری می‌کند. این ماده غذایی حاوی مقادیر فراوانی ویتامین B1 بوده و مصرف آن در کاهش خطر احتمال ابتلا به آلزایمر و بیماری‌های شناختی، مفید شناخته شده است.
یک فنجان لوبیا سفید حاوی ۸/۱۵ گرم پروتئین بوده که ۷/۳۲ درصد از پروتئین مورد نیاز روزانه بدن را تأمین می‌کند. این ماده غذایی همراه با غلات کامل مانند گندم یک منبع مناسب برای تأمین پروتئین مورد نیاز بدن محسوب می‌شود.
میزان کالری موجود در یک فنجان لوبیا سفید پخته شده، ۲۵۸ کالری و میزان چربی موجود در آن یک گرم است. این ماده غذایی حاوی مقادیر قابل توجهی (۱۹/۰ گرم) تریپتوفان و ۲۵۴ میکروگرم اسیدفولیک بوده و نقش مهمی در سلامت قلب ایفا می‌کند.
مصرف یک فنجان لوبیا سفید پخته به همراه دو قاشق غذاخوری روغن زیتون، سیر و سبزیجات وعده غذایی مناسبی برای بیماران قلبی به شمار می‌آید.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

خاصیت گردو در طب سنتی

    محافظت از سیستم ایمنی، جلوگیری از لخته شدن خون، تنظیم سوخت و ساز ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *