خانه / سبک زندگی / خانه داری / با این 4 شیوه از ورود مورچه به منزل جلوگیری کنید

با این 4 شیوه از ورود مورچه به منزل جلوگیری کنید

1422586987-27052-4

دیگر خسته شده اید از مورچه ها در منزل خود ؟ بیش از حد در خانه و اتاق کودکتان مورچه هست ؟ با این ۴ شیوه از ورود مورچه به منزل جلوگیری کنید .

البته برای مبارزه با همه آنها راهكارهایی وجود دارد. مورچه ها اگر چه حشرات به ظاهر بی آزاری به نظر می آیند ولی هنگامی كه در گوشه ای از خانه لانه كنند، با دردسرهای بسیاری مواجه می شوید. به همین جهت لاجرم مجبور خواهید بود یكی از روش های زیر را به كار ببرید.

۱. کمی فلفل سیاه را در نقاطی از خانه که محل عبور و مرور مورچه ها هستند، بپاشید.

 ۲. اگرچه این ادعا عجیب به نظر می آید ولی بعضی ها عقیده دارند برای آنکه در جهت عبور و مرور مورچه ها محدودیتی ایجاد کنید، دور فضای مورد نظر بر روی زمین یا دیوار را با گچ خط بکشید می گویند مورچه ها از روی خط گچی عبور نمی کنند برخی دیگر به جای گچ پودر تالک را پیشنهاد می کنند.

 ۳. گفته می شود سیب دارای اسیدی است که ملکه و سربازان آن را از بین می برد. بنابراین مقداری پوست سیب یا تکه هایی از خود آن و یا حتی هسته های داخل آن را در ورودی لانه مورچه قرار دهید.

 ۴. مخلوطی از عسل و پودر اسید بوریک را بر روی تکه کاغذی ریخته و در مکانی نزدیک لانه مورچه ها قرار دهید. با حمل این ترکیب به ظاهر خوشمزه توسط مورچه های رهگذر، مورچه های داخل لانه نیز از بین می روند. البته بعضی از مورچه ها به مواد چربی بیشتر از مواد شیرینی تمایل دارند لذا شما می توانید به جای عسل، کره را جایگزین کنید.

در صورتی که از میان روش های مبارزه با حشرات خانگی، کاربرد پودرهای سمی را انتخاب کرده اید، مراقب بچه های کوچک نیز باشید. به این معنا که مکان هایی را به این روش سم پاشی اختصاص دهید که دور از دسترس بچه ها باشند. در ضمن از آنجا که برخی از سم ها امکان ترکیب با آب دارند، شما می توانید با خیالی راحت تر از محلول همان سم برای سم پاشی استفاده کنید. به این ترتیب کاربرد آنها مشکلات کمتری را نسبت به پودرها خواهد داشت

 

اگر شما جز این ۴ روش با روش های دیگر موفق به مبارزه با این موجودات کوچک شده اید حتما به ما هم بیان کنید .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

شستن لباس نوزاد را بلد باشیم

    برای پاک کردن لکه های ناشی از ریختن شیر مادر،شیرخشک،لکه های غذا و ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *