خانه / دکوراسیون خانه / نصب تابلو و قاب عکس به دیوار

نصب تابلو و قاب عکس به دیوار

frame-4-150x150

سایت ابانک گام به گام با آموزش طراحی دکوراسیون منزل به شما کمک می کند تا خودتان طراح دکوراسیون منزلتان باشد با ماهرترین روش در ادامه آموزش طریق نصب تابلو و قاب عکس به دیوار را به صورت نصویری بیان می کنیم .

قاب عکس ها باید بالاتر از خط نگاه نصب شود. بعضی می گویند سطح دید جایی است که بینندگان در وضعیت ایستاده به یک جسم نگاه می کنند، عده ای دیگر معتقدند که این سطح بر اساس کاربرد اصلی اتاق تعیین می شود یعنی اگر مردم در اکثر مواقع در اتاق ایستاده اند، مانند راهروها، در این حالت سطح دید برای حالت ایستاده در نظر گرفته می شود و در اتاق نشیمن، سطح دید برای افراد نشسته طراحی می شود.

۲

frame-2-150x150

ایجاد مجموعه ای از تزئینات هنری یا قاب عکس، راه مناسبی برای ایجاد نقطه توجه است. راز موفقیت در طراحی مجموعه قاب ها بر روی دیوار بسیار ساده است: توازن، توازن، توازن.
با استفاده از متر، از فواصل مساوی قاب هایی که روی یک دیوار نصب خواهند شد مطمئن شوید. اگر در سمت راست، چهار قاب کوچک قرار دارد، در سمت چپ آن می توانید دو قاب متوسط به طور متوازن نصب کنید. به یاد داشته باشید که رمز اصلی زیبایی شناسی در این کار توازن است و به این منظور باید با صبر، صرف وقت و طراحی مناسب، توفیق به دست آورد.

۳

frame-3-150x150

نورپردازی برای تاثیر گذاری مجموعه روی دیوار را در نظر داشته باشید. اگر جهت نور به طرف مجموعه روی دیوار باشد جذابیت بیشتری ایجاد خواهد شد. از نورپردازی خیره کننده خودداری کنید. در تزئینات دیواری نور نباید خیره کننده باشد.

۴

frame-4-150x150

تنوع در طراحی مجموعه را در نظر داشته باشید. از قاب ها و تصاویر به اندازه های مختلف استفاده کنید ولی تناسب و همخوانی بین آنها را در نظر داشته باشید. توازن کلی در اتاق را در نظر داشته باشید. توجه کنید که همه چیز را بر روی یک دیوار نصب نکنید. لخت ماندن سایر دیوارها نظم و تعادل اتاق را به هم می ریزد.

انواع چیدمان قاب ها

۵

frame-5-1-150x150

حالت آزاد
این حالت بهترین فرصت برای شماست.اگر قصد دارید قاب های متعدد را با سبک و اندازه متنوع کنار هم بر دیوار نصب کنید. در این صورت باید ابتدا درباره ی جای قرارگیری بزرگترین قاب در میان مجموعه تصمیم بگیرید که آیا می خواهید در مرکز باشد یا در یک سمت از چیدمان. سپس بقیه قاب ها را دورتادور بزرگترین قاب و متناسب با آن کنار هم بچینید. برای این کار، قاب بزرگ را روی زمین قرار داده و قاب های دیگر را در اطراف آن بچینید. پس از اینکه چیدمان آن ها مورد تایید قرار گرفت ، قاب ها را به دیوار منتقل کنید.

۶

frame-5-2-150x150

چیدمان روی لبه
اگر تمایل دارید قاب ها و آثار هنری دکوراسیون خود را زود به زود تعویض کنید یا اگر دوست دارید چیدمان قاب عکس ها جلوه ای غیر رسمی تر داشته باشد، روی سطح یک طبقه یا طاقچه، ایده آل ترین فضا برای قرار دادن مجموعه قاب های تان است. در این حالت قاب عکس های بلند و بزرگ تر را جلوی دیوار روی طبقه، به دیوار تکیه دهید و قاب های کوچکتر و کوتاه تر را در حدفاصل قاب های پشتی طوری بر دیوار تکیه دهید که لبه های قاب ها با هم هم پوشانی داشته باشند. اگر قصد دارید چندین طبقه را بر روی دیوار به این منظور نصب کنید، حتما باید فاصله بین طبقات به اندازه کافی باشد تا برای قرار دادن قاب های بلندتر به مشکل بر نخورید.

۷

frame-5-3-150x150

حالت شبکه ای
اگر چهار عدد یا بیشتر قاب عکس هم اندازه و همسان دارید، می توانید آن ها را طوری کنار هم نصب کنید که شکلی گرافیکی به خود بگیرد، که این حالت، حالت شبکه ای نام دارد. در این نوع چیدمان، اندازه گیری دقیق حرف اول را می زند و اگر یکی از قاب ها مقداری از جایی که باید قرار گیرد فاصله داشته باشد، کل مجموعه جلوه خود را از دست می دهد. فاصله بین قاب عکس ها باید به اندازه ی مساوی باشد و اگر قاب ها یک شکل نیز باشند نتیجه کاملا مطلوب خواهد شد.

فوت کوزه گری برای نصب قاب : ابتدا قاب را به صورت صاف و خوابیده بر روی زمین قرار دهید و با کمک مداد، مرکز لبه ی بالایی آن را علامت گذاری کنید. قاب را بردارید و مقداری پایین تر از علامتی که را گذاشته اید علامت بزنید تا قلاب یا میخ نصب قاب، پشت قاب قرار گیرد و دیده نشود. بار دیگر جای علامت گذاری شده را بررسی کنید و پس از اطمینان، میخ یا قلاب را به دیوار بکوبید و قاب را نصب کنید.

ما این آموزش ها در سایت ابانک شما می توانید خود بدون نیاز به کمک دیگران دکوراسیون منزل را به بهترین روش بچینید .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

شیک ترین مدل جاکلیدی دیواری با طرح های فانتزی

شیک ترین مدل جاکلیدی دیواری با طرح های فانتزی کلیدها در منزل باید جای خاصی ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *