خانه / سبک زندگی / آموزش شمع سازی / آموزش شمع سازی با سیم مسی

آموزش شمع سازی با سیم مسی

sham1

شما با هر چیزی و به هر شکلی می توانید شمع های زیبا و شگفت زده بسازید با ما باشید با آموزش شمع سازی با سیم مسی در این پست


مواد و لوازم مورد نیاز
– یک قرقره سیم مسی نازک
– یک توپ پولی‌استیرن که داخل ظرف جا بگیرد
– موچین
– سیم‌بر
– ظرف گرد شیشه‌ای
– نگهدارنده فتیله (لنگر فتیله)
– قابلمه
– دماسنج گیره‌دار
– موم ژله‌ای شمع

 

 

▪ نکته طرح:
برای شمع‌های بلند می‌توانید سیم را اطرف مداد بپیچید و به‌صورت مارپیچ فُرم دهید یا اینکه سیم را به شکل اشکال هندسی فُرم داده و داخل ظرف قرار دهید.
▪ روش ساخت:
۱. برای فرم دادن سیم مسی یکی از روش‌های زیر را به‌کار ببرید.
روش پیچیدن سیم به‌صورت شل: سیم مسی را شل اطراف یک گلوله (توپ) از جنس فُوم چند بار بپیچید تا شکل موردنظر خود را به‌دست آورید. سپس به آرامی توپ را به سمت بیرون فشار دهید. (شما مجبور هستید که سیم‌ها را جابه‌جا کنید تا توپ خارج شود و سپس آنها را دوباره در جای خود مرتب کنید). به پیچیدن سیم ادامه دهید و محکم بپیچید تا شکل موردنظر خود را به‌دست آورید.
۲. سیم فُرم گرفته را داخل ظرف موردنظر قرار دهید فتیله را هم در ته ظرف به‌وسیله نگهدارنده قرا ردهید و سیم‌ها را در اطراف فتیله به سمت بیرون پخش کنید تا از فتیله دورتر قرار بگیرند.
۳. قابلمه را روی حرارت پائین قرار دهید، و به مقدار کافی ژل برای پُر کردن ظرف داخل قابلمه بریزید و ذوب کنید، دماسنج را به بدنه قابلمه وصل کنید (دقت کنید که روی بسته‌های ژل میزان درجه حرارت داده شده) بنابراین ژل را تا همین درجه حرارت دهید، و سعی کنید که ژل زیاد داغ نشود سپس ژل را در ظرف بریزید.

 

sham1

سایت ابانک : آموزش شمع سازی با سیم مسی

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

شستن لباس نوزاد را بلد باشیم

    برای پاک کردن لکه های ناشی از ریختن شیر مادر،شیرخشک،لکه های غذا و ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *