خانه / آرایشی و زیبایی / آموزش درست کردن ماسک ویژه پوست صورت

آموزش درست کردن ماسک ویژه پوست صورت

images

در این جا به شما آموزش می دهیم چگونه ماسک پوست بسازید ویژه پوست های خاص ، همراه ما شوید با آموزش درست کردن ماسک ویژه پوست صورت با توضیحات کامل در ادامه مطلب .


ماسک سفیده تخم مرغ
سفیده تخم مرغ منافذ پوست را می بندد و حاوی پروتئین است که هم پوست را ترمیم می کند و هم چربی اضافی آن را می گیرد و هم یک ابزار قدرتمند برای مقابله با آکنه است. سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا کنید (زرده را برای استفاده در آشپزی نگه دارید!) به سفیده یک قاشق چای خوری آبلیمو اضافه کنید و آن را به مدت یک دقیقه هم بزنید. پس از آن مخلوط را روی صورت تمیز و خشکتان بگذارید و این ماسک را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت تان نگه دارید. در طول این مدت با زرده تخم مرغ دسر مورد علاقه خود را درست کنید! هنگامی که ماسک شروع به ترک خوردن کرد، آن را با آب گرم از صورت خود پاک کنید.

۲
ماسک خاک رس سبز
ماسک خاک رس سبز جوشهای ناخواسته را با بیرون کشیدن آلودگی های پوست از بین می برد. در یک کاسه شیشه ای، پودر خاک رس سبز (که می توانید از عطاری ها تهیه کنید) را با آب مخلوط کنید تا به صورت خمیر در بیاید. چند قطره اسانس –به دلخواه خود– به آن اضافه کنید. اسانس رزماری برای آرامش خوب است. ماسک را روی صورت تمیز و خشکتان بگذارید و اجازه دهید برای حدود ۱۵ دقیقه بماند تا سفت و خشک شود. در طول این مدت می توانید کمی موسیقی گوش کنید یا کتاب مورد علاقه خود را بخوانید. وقتی ماسک خشک شد، آن را با آب گرم بشویید و به آرامی صورت تان را خشک کنید.

۳
ماسک آسپرین
اگر به آسپرین حساسیت ندارید و پوستی چرب و مستعد آکنه دارید، این ماسک را درست کنید. اسید سالیسیلیک موجود در آسپرین یک ضد آکنه قوی است. چهار عدد قرص آسپرین را با استفاده از پشت قاشق له کنید و به آن آب اضافه کنید تا به صورت خمیر در بیاید. اگر می خواهید ماسک غلیظ تر باشد، کمی عسل به آن اضافه کنید و آن را هم بزنید. سپس آن را روی پوست تمیز و خشکتان بگذارید و مطمئن شوید که داخل چشم و بینی تان نمی رود. بگذارید ماسک ۱۰ دقیقه روی صورت تان بماند. بعد از آن صورت تان را بشویید و از احساس تمیزی لذت ببرید!

برای پوست های خشک

۴
ماسک آووکادو
روغن های چرب موجود در آووکادو برای مرطوب کردن پوستهای خشک مفید هستند. نصف آووکادو را له کنید و هم بزنید تا به صورت خامه در بیاید. یک قاشق غذاخوری عسل –یک عامل تمیز کننده- به آن اضافه کنید. اگر پوست تان تحریک شده است، کمی ماست -که اثر تسکین دهندگی دارد- به آن اضافه کنید. اگر پوست تان به رطوبت اضافی نیاز دارد، ¼ فنجان روغن زیتون به مخلوط اضافه کنید. وقتی تمام مواد به خوبی ترکیب شدند، مخلوط را روی صورت و گردن تمیز خود بگذارید و اجازه دهید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند. برای تمدد اعصاب، قبل از استفاده، چند قطره اسانس به مخلوط اضافه کنید.

۵
ماسک موز
برای این ماسک مرطوب کننده دو عدد موز بردارید، یکی برای صورت تان و دیگری برای درست کردن یک دسر بستنی موز با خامه زده شده! موز را پوست کنده و له کنید تا به صورت خمیر در بیاید. سپس دو قاشق غذا خوری عسل برای پاک کردن پوست به آن اضافه کنید. اگر مخلوط بیش از حد غلیظ است، کمی آب به آن اضافه کنید. سپس آن را روی پوست تمیز و خشکتان بگذارید و اجازه دهید ۱۰ تا ۲۰ دقیقه روی صورت تان بماند. بعد از آن صورت تان را با آب گرم بشویید. پوست تان نرم و شاداب شده است.

برای پوست های کدر

۶
ماسک پاپایا
آنزیم های موجود در پاپایا یک لایه بردار طبیعی است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند. پس با پوست کدر خداحافظی کنید. پاپایا را پوست بکنید و دانه هایش را خارج کنید. سپس آن را به قطعات کوچک خرد کنید. ¼ فنجان عسل که یک پاک کننده طبیعی است به آن اضافه کنید. از یک مخلوط کن یا غذا ساز استفاده کنید و آن را مخلوط کنید تا زمانی که به صورت خمیر در بیاید. آن را روی پوست تمیز و خشکتان بگذارید و مراقب باشید وارد چشمتان نشود. اجازه دهید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید. صورت تان را به طور کامل بشویید وگرنه آب پاپایا صورت تان را نارنجی خواهد کرد!

۷
ماسک آب لیمو و نمک دریا
ماسک آب لیمو و نمک دریا نه تنها رایحه خوبی دارد بلکه به سادگی درست می شود و برای جوان سازی پوست بسیار مفید است. برای درست کردن آن ¼ فنجان نمک دریا را با آب لیمو مخلوط کنید. این مهم است که می خواهید ماسک غلیظ باشد یا رقیق. بنابراین آب لیمو را کم کم اضافه کنید. آن را روی پوست تمیز و خشکتان بزنید و مراقب باشید وارد مناطق حساس نشود. چشمانتان را ببندید و برای چند دقیقه استراحت کنید و اجازه دهید آب لیمو سلولهای مرده پوست تان را بردارد. سپس صورتتان را با آب گرم بشویید.

۸
ماسک بلغور جو
لبه های ناهموار بلغور جو دو سر باعث می شود که این ماسک لایه بردار ملایمی باشد که برای از بین بردن سلولهای مرده پوست ایده آل است و باعث روشن شدن پوست می شود. ۲ قاشق غذاخوری بلغور جو دو سر نپخته و بدون طعم را با یک فنجان شیر در یک قابلمه کوچک مخلوط کنید و آن را روی حرارت قرار دهید تا زمانی که به فرم غلیظی در بیاید. اسید لاکتیک موجود در شیر هم باعث از بین بردن سلولهای مرده پوست می شود. ظرف را از روی حرارت بردارید و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون –برای رطوبت دادن به پوست- به آن اضافه کنید. صبر کنید تا مخلوط سرد شود، سپس آن را روی صورت خشک و تمیزتان بگذارید. پس از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه آن را بشویید.

برای پوست های تحریک شده یا آفتاب سوخته

۹
ماسک ماست
این ماسک برای تسکین پوستهای تحریک شده خوب است و درست کردن آن بسیار ساده است. از یک فنجان ماست ساده -که طعم دار نباشد- (نوع طعم دار آن را برای بچه ها نگه دارید!) برای پاک کردن پوست تان استفاده کنید. بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست تان بماند سپس آن را بشویید. اسید لاکتیک موجود در ماست به تسکین پوست کمک می کند و پروبیوتیک ها پوست تحریک شده را التیام می بخشند. اگر برای مدت طولانی در مقابل نور خورشید بوده اید، ۲ قاشق غذاخوری آلوئه به ماست اضافه کنید تا خاصیت خنک کنندگی بیشتری به آن بدهید.

۱۰
ماسک کدو تنبل
کدو تنبل می پزید؟ کمی از پوره آن را برای درست کردن ماسک نگه دارید. ۲ قاشق غذاخوری پوره کدو را با ½ قاشق غذاخوری عسل و ¼ قاشق غذاخوری خامه زده شده مخلوط کنید. همه مواد را مخلوط کنید تا خمیر غلیظی به دست آید. سپس آن را روی صورت خشک و تمیزتان بگذارید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید. ویتامین A موجود در کدو تنبل درای خواص درمانی است که بافت پوست را ترمیم می کند.

 

آموزش درست کردن ماسک ویژه پوست صورت

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *