خانه / آشپزی / آموزش درست کردن ترشی با پوست هندوانه

آموزش درست کردن ترشی با پوست هندوانه

854

 

در پست قبلی روش درست کردن مربا با هندوانه را بیان کرده ایم و در این جا به آموزش درست کردن ترشی با پوست هندوانه را در اختیار شما می گذاریم .

آموزش درست کردن ترشی با پوست هندوانه ، مواد لازم :

پوست داخلی یک عدد هندوانه
سرکه سیب به اندازه ظرف یا شیشه

فلفل سبز ریز

نمک

دانه فلفل سیاه چند عدد

دانه میخک چند عدد
آهک نصف پیمانه

برش های تازه دو عدد  لیموترش

قلم یا ساقه دارچین ۲ عدد
ترخون تازه در صورت تمایل ( یک دسته کوچک )
ادویه مخصوص ترشی

 

آموزش درست کردن ترشی با پوست هندوانه :

ابتدا پوست هندوانه را بشویید و میوه آنرا جدا کرده و بردارید . بعد پوست را تکه تکه کنید و سپس تکه های کوچکتر را پوست یگیرید . بطوریکه قسمت جدار خارجی رو برداشته و بخش داخلی آن که سفید و سفت است , بدست بیاید .

853

 

اگه کمی از قسمت صورتی میوه روی آن باشد اشکالی ندارد. حالا تکه ها رو پوست گرفته را کمی نازکتر به ضخامت نیم سانت ببرید. با قالب کوچک شیرینی قالب بزنید. حدود ۴  تا ۵ قاشق آهک را با سه تا ۴ لیوان آب حل کنید و پوست هندوانه ها را با آبکش داخل آن قرار دهید. اجازه دهید تا یک شب بماند.

نکته : اینکار باعث ترد تکه های ترشی میشود.
بعد پوست هندوانه ها را چند بار بشویید و  چند ساعت  در آب صاف و تمیز بذارید و هر بار آبش را عوض کنید. یا داخل آب جوش چند بار جوشانده و آب آنرا عوض کنید. اکنون داخل قابلمه مدت کوتاهی حدود ۱۵ دقیقه بپزید. امتحان کنید که پخته باشد ولی در عین حال له نشود.

اکنون اجازه دهید تا کامل خنک شوند. داخل شیشه استریل بریزید و میان آن ها فلفل سبز ریز درسته یا خرد شده بریزید. در صورت تمایل میتوانید سیر و پیاز هم داخل آن خرد کنید. اکنون ادویه را اضافه کرده و قلم دارچین و برش های لیموترش ( با پوست ) دانه میخک و  دانه فلفل سیاه و در صورت تمایل ترخون تازه را اضافه کرده و سرکه بریزید و در شیشه را بسته و در آشپزخانه قرار دهید. پس از سه روز در یخچال قرار داده و استفاده کنید. نمک آن به ذائقه شما بستگی دارد .

نکته : ریختن ترخون یا نعنا و سبزیجات تازه یا خشک و سیرو پیاز به ذائقه شما بستگی دارد.

 

854

 ترشی با پوست هندوانه

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

  فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *