خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / آشنایی با پرورش گل مگنولیا

آشنایی با پرورش گل مگنولیا

مگنوليامگنولیا سرده‌ای متعلق به تیرهٔ مگنولیاسه (نام علمی: Magnoliaceae) است که شامل حدود ۱۲۰ گونه مختلف می‌شود. این گونه‌ها که به صورت درخت یا بوته و در آب و هوای گرم می‌رویند به عنوان گیاه زینتی استفاده می‌شوند.درادامه مطلب زیر با نحوه پرورش گل مگنولیا اشنا شوید.

انواع گل مگنولیا

حدود ۱۲۵ گونه از مگنولیا وجود دارد که در سه دسته‌­ی همیشه ­سبز، برگ­ریز و نیمه ­برگ­ریز طبق‌بندی می­‌شوند. برگ‌­های سبز و درخشان مگنولیا با سطح پشتی خود که به رنگ­‌های سبز روشن، نقره‌­ای و قرمز رنگ کرک­‌دار است، ترکیب چشم‌گیری را ایجاد می‌­کنند. درختان همیشه سبز مگنولیا لذت تماشای یک درخت برگ‌­دار را در تمام طول سال برای شما به ارمغان می‌­آورند. اگرچه همه‌­ی گونه­‌های مگنولیا برای همه‌­ی مناطق جغرافیایی مناسب نیستند اما بیشتر آن‌ها به طور قابل قبولی وقف پذیر هستند و محدوده‌­ی دمایی گرم تا معتدل را تحمل خواهند کرد.

کمتر چیزی غم انگیزتر از تماشای ریزش برگ درختان است. ریزش برگ‌­ها نشانه‌­ی پایان فصل گرم و شروع زمستان سرد و طوفانی است. به همین دلیل است درختانی که برگ­‌های خود را در تمام طول سال حفظ می‌­کنند دارای اهمیت هستند تا بهاری را که دوباره در راه است و نوید فصل رویش را برای ما زنده می‌کنند. درختان همیشه سبز مگنولیا این نوید را می‌دهند و به طبیعت، زندگی و اهمیت می­‌بخشند.

  • مگنولیای گل درشت (Magnolia grandiflora) یکی از انواع مشهور پرورش یافته‌­ی مگنولیاهای همیشه سبز است. این درخت دارای انواع گوناگونی است که هر کدام دارای خصوصیات متفاوتی هستند. مگنولیای گل درشت می‌­تواند تا ۱۵۰ سانتی‌­متر ارتفاع پیدا کند در حالی‌که نوع Little Gem فقط تا حدود ۷۵ سانتی‌­متر رشد می­‌کند. بنابراین Little Gem برای کاشت در محیط‌­های کوچک و محدود مناسب است.
  • اما کوچک‌ترین نوع این درختان Kay Perris است که تنها ۴۷.۵ تا ۷۵ سانتی­‌متر ارتفاع دارد و دارای برگ­‌های بسیار زیبایی است که در قسمت پشتی، گلبه‌ای رنگ هستند.
  • نوع دیگر مگنولیاها Teddy Bear (خرس عروسکی) است. این درخت همانند اسمش خواستنی است. این گیاه یکی از انواع گونه‌­های جدید است که فرم کوچکی دارد و دارای برگ­‌های براق فنجانی شکل با پشت کرک­‌دار است.

درختان مناسب همیشه سبز مگنولیا برای هر چشم انداز

  • مگنولیاهای Fairy magnolias همگی همیشه سبز هستند و تقریبا در تمام طول سال دارای گل­‌های خوشبوی صورتی، سفید و کرم هستند. مگنولیای Magnolia x alba متعلق به جنوب شرق آسیا است و معنای نام آن مگنولیای خوش شانسی است. انواع این گیاه در هنگام شکوفایی گل­های‌شان بوی خوشی از خود ساطع می­‌کنند.
  • وجود گل­‌های زرد بنفش در تمام فصول به خصوص در زمستان نشانگر حضور Magnolia figo در محیط است. این درخت برگ­های سبز براق دارد و رشد آن به آهستگی صورت می­‌گیرد.
  • یکی دیگر از اقوام آنها White Caviar است که دارای گل‌­های لاله مانند به رنگ سفید و کرم است. برگ­‌های این درخت همیشه سبز هستند و فرم دایره مانند خوشگل و زیبایی دارند.
  • یکی از انواع مگنولیاها که در زمستان گل می‌­دهد Magnolia doltsopa است. گل‌­های بزرگ، خوشبو و سفید رنگ آن در طول فصل سرد، شکوه و زیبایی فوق‌العاده­‌ای به درخت می­‌بخشند. این گیاه حقیقتا یکی از ارزشمندترین درختان مگنولیای همیشه سبز برای دلچسب کردن فصل زمستان است.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *