خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / آشنایی با پرورش و نگهداری گل آزالیا

آشنایی با پرورش و نگهداری گل آزالیا

Rhododendron simsii 1آزالیا (به انگلیسی: Azalea) درختچه‌های گل‌داری هستند که دو زیرسرده از هشت زیرسردهٔ خرزه هندی را تشکیل می‌دهند. این دو زیرسرده پنتانترا (به انگلیسی: Pentanthera)و تسوتسوجی (به انگلیسی: Tsutsuj) نامیده می‌شوند. فصل شکوفایی گل آزالیا در بهار است و این گل به مدت چند هفته شکوفاست. به سایه مقاوم است و ترجیح داده می‌شود که در زیر یا در کنار درختان کاشته شود.درادامه مطلب زیر با این گل بیشتر آشنا شوید.

این گیاه فوق العاده زیبا و زینتی که تصویر آن را در بالا مشاهده میکنید نام دارد.آزالیا گیاهی زینتی و بسیار عمومی است که هم برای تزئین باغ و هم گلخانه به کار می رود. گونه های در دسترس از نظر گیاهشناسی بسیار ناهمگن هستند و از تلاقی انواع مختلف به دست آمده اند و آنها را مطابق با بعضی از خصوصیات ظاهری در گروه هایی رسته بندی کرده اند.

 

این گیاه به صورت درختچه یا درخت های نسبتاً کوچک است. برگ های متناوب دارد که اغلب در قسمت انتهایی شاخه مجتمع می باشند. برگ ها کامل چرمی، خزان شونده یا پایا هستند. گل های درشت و پرپر آن دارای رنگ های مختلف قرمز، بنفش، سفید و زرد است. گل ها منفرد هستند و یا اغلب به صورت گروهی قرار دارند. کاسه گل آزالیا دارای پنج کاسه برگ است و جام گل نامتقارن آن قیفی شکل و لوله ای است. میوه آن کپسول شکل و دراز است.

 

آزالیا به ۲ تا ۳ سال وقت نیاز دارد تا به گل بنشیند در دوره رشد نیاز زیادی به آب دارد.: گل آزالیا در زمانی که گل دارد باید در محل خنک نگهداری شود تا طول زمان ماندگاری گل افزایش یابد و گیاه در این زمان به آب زیادی نیاز دارد.

 

خاک: آزالیا خاک های اسیدی با pH بین ۴ تا ۵ را ترجیح می دهند و استفاده از”پیت” برای این گیاه بسیار خوب است و باید زهکشی خاک عالی باشد.

 

تکثیر: از طریق قلمه انجام می گیرد  و قلمه انواعی که در بیرون پرورش داده می شود در ماه های اول تابستان و آنهایی که در گلخانه پرورش داده می شوند در بهار گرفته می شود.

 

 

منبع : webshad

 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *