خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / آشنایی با پرورش و تکثیر درخت انجیر

آشنایی با پرورش و تکثیر درخت انجیر

220px-Ficus_carica_Panascèدرخت انجیر را با انواع مختلف وروش تکثیر نباتات چه جنسی و چه غیر جنسی می‌توان زیاد کرد. در ازدیاد بوسیله بذر هیچ‌گاه درخت جدید شبیه به پایه مادری نخواهد بود و به همین جهت نیز جز برای تحقیقات علمی و پیدا کردن انواع جدید از این طرز ازدیاد استفاده نمی‌کنند.درادامه مطلب زیر با روش تکثیر این درخت آشنا شوید.درخت انجیر به علت این که بومی مدیترانه است، آب و هوای گرم با یک فصل رشد طولانی را ترجیح می‌دهد. با این حال شما می‌توانید درخت انجیر را در مناطق شمالی نیز پرورش دهید. کلید موفقیت محفاظت از درختان در هر دو فصل بهار و پاییز است. حفاظت در فصل زمستان نیز اهمیت دارد.
تکثیر درخت انجیر:
درخت انجیر از طریق دانه تکثیر می‌یابد. سه یا چهار سال از مرحله بذر پاشی تا تبدیل شدن به یک درخت ثمر دهنده طول می‌کشد. اکثر مردم نمی‌خواهند این همه مدت صبر کنند. اگر چه انجیر رشد آسانی دارد، درخت خانگی پر طرفداری نیست. گلخانه محله شما ممکن است درختان جوان را در انبار داشته باشد.
کاشت درخت انجیر:
محلی در حیاط خود انتخاب کنید که نور خورشید را کامل دریافت می‌کند. گودال عمیقی حفر کنید. در صورت دسترسی مقدار زیادی کود تجزیه شده اضافه کنید. کود را به طور کامل با خاک باغچه مخلوط کنید. اگر درخت شما هنگام خریداری داخل یک ظرف کود گیاهی باشد، آن را به یک گلدان انتقال دهید. خوب است (اما لازم نیست) که ظرف را سوراخ کنید تا به ریشه‌ها اجازه دهد به راحتی از گلدان خارج شود. هنگام ایجاد سوراخ‌ها مراقب باشید ریشه را قطع نکنید، زیرا می‌توانید بیش از فایده، آسیب بزنید. اگر درخت شما در یک کیسه کرباس باشد، کیسه را در آورید. ریشه‌ها را به آرامی در گودالی که حفر کرده‌اید، منتقل کنید.
گیاه را خاک کنید. بگذارید تا خاک به طور کامل خیس بخورد. در صورت نیاز خاک بیشتری اضافه کنید.
هنگام کاشت درختان در آب و هوای شمالی‌تر، سمت آفتابی یا جنوبی خانه خود را انتخاب کنید. این کار دمای بیش‌تری فراهم می‌کند و فصل رشد گیاه را طولانی‌تر می‌کند.
چگونگی پرورش درخت انجیر:
هنگامی که درخت انجیر تازه کاشته شده است به سرعت رشد می‌کند.
درخت انجیر نیاز به مراقبت و نگهداری کمی در طول فصل دارد. حشرات و بیماری‌های گیاهی ناشایع می‌باشند، بنابراین نیازی به سم پاشی آن‌ها نیست. حیوانات به ندرت آن‌ها را می‌خورند.
نکته: کود دادن یک راه عالی برای افزایش سرعت رشد درخت شما می‌باشد. کود به آرامی یک تقویت کننده فرموله شده مخصوص برای درختان میوه را آزاد می‌کند.
تعداد و اندازه انجیر به عواملی وابسته است. به عنوان یک قاعده کلی، تعداد زیاد میوه بر روی یک درخت سبب ایجاد میوه های کوچک‌تر می‌شود. گاهی اوقات طبیعت تعداد زیادی شکوفه گرده افشانی می‌کند. گاهاً سرمازدگی تعدادی شکوفه را از بین می‌برد. حذف تعدادی بچه انجیر باعث رشد بیش‌تر بقیه انجیرها می‌شود.
میوه‌ها را پس از این که به طور کامل رسیدند برداشت کنید. علائم رسیدگی میوه نرم و خشک بودن آن است.
هرس درخت انجیر:
مانند سایر گیاهان هرس این درختان برای سلامتی آن‌ها لازم است. این سبب بزرگ‌تر شدن میوه می‌شود. درخت انجیر را در فصل پاییز بعد از اولین سرمازدگی هرس کنید. گیاهان را به منظور رشد بیش‌تر و کنترل اندازه هرس کنید.
مراقبت‌های زمستانی و نگهداری از آن‌ها:
در مناطق گرم جنوبی هیچ مراقبت ویژه ای مورد نیاز نیست. فقط درخت را آراسته کنید و تا بهار آینده صبر کنید.
در مناطق سرد شمالی: درختان در زمستان سرد می‌میرند. درخت را قطع کنید و باعث محافظت آن در زمستان شوید. برخی افراد کل درخت را می‌پوشانند و با موادی مانند پارچه عایق بندی می‌کنند. درختان کوچک را می‌توان به سمت پایین خم کرد سپس پوشش داد.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *