خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / آشنایی با نحوه کاشت بادام زمینی

آشنایی با نحوه کاشت بادام زمینی

200px-Peanutsبادام زمینی دارای ساقه‌ای راست است. برگ‌های آن مركب از دو زوج برگچه است و گل‌های آن دو نوع متفاوت به رنگ زرد كه پس از تلقیح، دمِ گل خم می‌شود و به سطح خاک می‌رسد و سپس کم‌کم در خاک فرو رفته، میوه در داخل خاک پدید می‌آید.درادامه مطلب زیر نحوه کاشت بادام زمینی را به شما کاربران عزیز آموزش میدهیم.

بادام زمینی محصول خوبی برای کاشت است زیرا بسیار خوشمزه است! بادام زمینی گیاه بومی آمریکای جنوبی است. آن‌ها به فصل رشد طولانی و خاکی که کمی شنی باشد نیاز دارند. این گیاه در خاکی که رسی باشد خوب رشد نمی‌کنند، زیرا غلاف آن‌ها در خاک پنهان می‌شود و این غلاف‌ها نمی‌توانند به آسانی خاک سنگین رس را کنار بزنند. شاید تعجب کنید اگر بدانید بادام زمینی گونه‌ای از نخود فرنگی است!
اگر خودتان بادام زمینی را می‌کارید، پس بهتر است کره بادام زمینی را هم خودتان تهیه کنید. این کار هم آسان و هم تفریح خوبی برای کودکان است.

کاشتن دانه‌ها

اگر فصل رشد ۱۳۰-۱۴۰ روزه داشته باشید، می‌توانید بادام زمینی را در باغچه خود بکارید. بادام زمینی را زمانی در باغچه‌تان بکارید که خطر یخ‌زدگی سپری شده باشد. آن‌ها را در عمق ۵ سانتی‌متری بکارید. دانه‌ها را در فاصله ۱۵ تا ۱۸ سانتی‌متری از هم و در ردیف‌هایی که ۱ متر از هم فاصله دارند در خاک بکارید.
اگر فصل رشد کوتاه‌تری به نسبت آنچه گیاه نیاز دارد دارید، دانه‌ها را به مدت ۲ تا ۴ هفته قبل از آخرین سرمازدگی در محل زندگی‌تان بکارید. برای کاشت هر دانه از یک گلدان با ترکیب خاک ماسه‌ای و کود فراوان استفاده کنید تا هنگام تغییر محل کشت گیاه به باغچه، گیاه دچار شوک نشود. نیازی به خرید بذر از مکانی مخصوص نیست، کافی است که بادام زمینی‌های خام را از مغازه‌ها بخرید و بکارید. دوره رشد بادام زمینی بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ روز است.

روش رشد

بادام زمینی برای رشد به خاک شنی غنی از کود و مواد مغذی نیاز دارد. خاک را تا عمق چندین سانتی‌متری زیر و رو کنید تا زهکشی آن را افزایش دهید. اگر خاک شما به‌خوبی زهکشی انجام نمی‌دهد، آرام خاک را زیر و رو کنید و ردیف‌های‌تان را بالا بکشید.
از مرطوب شدن دایمی خاک اطمینان حاصل پیدا کنید، زیرا خاک‌های شنی زود خشک می‌شوند. به گیاه بیش از مقدار مورد نیاز آب ندهید.
پوسته‌های بادام زمینی از یک ساقه بزرگ که خم می‌شود و دوباره به خاک بر می‌گردد، رشد می‌کند. اگر خاک خیلی سخت باشد مقداری کود به آن اضافه کنید و سطح خاک را پر از شن ریزه کنید.

درو کردن

بادام زمینی‌ها را پس از اولین سرمای پاییز برداشت کنید. گل گیاه را از خاک خارج کنید و بگذارید بادام زمینی‌ها خشک شوند. سپس بادام زمینی‌ها را از پوسته‌شان خارج کنید، آن‌ها را تفت دهید و از خوردن‌شان لذت ببرید. تعدادی از بادام زمینی‌های خام را برای کاشت سال بعد نگه دارید.

سرسختی

بادام زمینی یک گیاه یک‌ساله است که در برابر سرما خیلی زود تسلیم می‌شود. نهال‌ها و گیاهان رسیده را بپوشانید تا از خطر سرما در امان بمانند.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *