خانه / آشپزی / خواص مواد خوراکی / آشنایی با خواص چیپس خرما

آشنایی با خواص چیپس خرما

0265b5bc-0512-48bc-b613-26166d49bf71چیپس اولین بار در سال ۱۸۵۳ توسط یک سرآشپز آمریکایی آفریقایی تبار بنام جورج گرام تهیه شد.چیپس فقط از سیب زمینی تهیه نمیشود واز خرما نیز میتوان چیپس تهیه کرد درادامه مطلب زیر خواص چیپس خرما را برای شمات کاربران عزیز بیان میکنیم.

درخت خرما یکی از مقدس‌ترین، قدیمی‌ترین درختان میوه شناخته شده برای انسان است زمان پی بردن انسان به ارزش غذایی خرما و کاشت درخت آن به شش هزار سال پیش از میلاد می‌رسد.

چیپس خرما دارای ارزش غذایی بالایی است و بیماران دیابتی که به علت داشتن قند در رنج هستند می‌توانند از این محصول استفاده کنند. چیپس خرما دارای ماندگاری بالا و بدون هسته است.

چیپس خرما برای استفاده با چای به جای قند و جهت طبخ انواع کیک‌ها و غذا‌ها (عدس پلو) مناسب است و سرشار‌ از ویتامین، املاح می‌باشد.جایگزین مناسبی به جای قند همراه چای می باشد.

پروتئین موجود در ۱۰۰ گرم چیپس خرما ۲۰ تا ۵۰ درصد است، ۵۰ میلی گرم فسفر و ۸۹ میلی گرم منیزیم دارد، دارای ۶/. میلی گرم ویتامین B۲ و ۳. /. میلی گرم ویتامین B۱ می‌باشد و مقدار آهن و ویتامین C، ۱۰۰ گرم چیپس خرما ۲٫۶ میلی گرم است.

طرز تهیه چیپس خرما خانگی:

مقداری خرمای خشک (بدون شیره) که شسته و کاملا خشک شده را از هسته جدا کنید با قیچی به قسمت های کوچک تقسیم کرده و درمقدار خیلی کمی شکر و حدود یک لیوان آرد بغلتانید .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

خاصیت گردو در طب سنتی

    محافظت از سیستم ایمنی، جلوگیری از لخته شدن خون، تنظیم سوخت و ساز ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *