خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / آشنایی با آفات بوته گل رز

آشنایی با آفات بوته گل رز

سیسسدرمنزل آفات بسیاری گیاهان را تهدید میکند که گل رز از این قاعده مستثنی نیست درادامه مطلب زیر با آفات گل سرخ اشنایی پیدا خواهید کرد.

شایع‌ترین آفات و بیماری های گل سرخ (بوته‌های گل رُز) ابتدا شته‌ها و پس از آن سوسک‌هایِ ریز هستند. خوشبختانه شما می‌توانید بوته‌های گل رُزتان را به شیوه‌ای مؤثر در برابر هر دوی این آفات محافظت کنید. البته درمان باید زود هنگام باشد و به طور مرتب انجام شود. اجازه ندهید که رشد آفات به حدی برسد که از مقاومت بوته گلتان بکاهد یا به گل‌ها برسد.

شته‌ها و حشرات مکنده
شته‌ها و دیگر حشرات مکنده مشکلی بسیار شایع و رایج برای گیاهان هستند. آنها خود را به ساقه و زیر یا روی برگ‌ها می‌چسبانند و شیره آن را می‌مکند؛ در نتیجه گیاه ضعیف می‌شود و مستعد ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌گردد. اگر این آفات سریع درمان نشوند، ظرف مدتی کوتاه به توده‌ای ناخوشایند تبدیل خواهند شد، تا جایی‌که دیگر رغبتی به چیدن گل‌ها و آوردنشان به خانه نخواهید داشت.

خوشبختانه باید بگوییم که شته‌ها و دیگر حشرات مکنده به آسانی درمان می‌شوند. حشره‌کش‌هایی وجود دارند که به‌طور مؤثری این مشکل را برطرف می‌کنند. افراد معتقد به باغبانیِ اُرگانیک از صابون‌هایِ حشره‌کُش استفاده می‌کنند. بسیاری از صابون‌هایِ حشره‌کُش و یا انواعِ حشره‌کش‌ها را می‌توانید از فروشگاه‌های گل و گیاه خریداری کرده و یا داخل خانه آماده کنید.
سوسک‌های ریز
سوسک‌های ریز، دومین دشمن رایج و بیماری های گل سرخ (بوته‌های گل رُز) هستند. از میان آنها سوسک‌های ژاپنی از همه رایج‌ترند. سوسک‌ها در داخل گل‌ها پناه می‌گیرند و به سرعت آنها را از میان می‌برند. هنگامی که نشانه‌های وجود این سوسک‌ها دیده شود، دیگر برای نجات دادن گل‌ها بسیار دیر است.
در صورت بروز اولین نشانه‌ها از مالاتیون، دیازینون و یا سایر حشره‌کش‌ها به صورت منظم استفاده نمایید.
برای این که به صورت اُرگانیک از بوته‌های گل رُزتان در برابرِ سوسک‌ها محافظت کنید، می‌توانید از گیاه سیر استفاده نمایید. کافی است سیر را نزدیک بوته‌ها بکارید. اسپری سیر نیز می‌تواند این سوسک‌ها را فراری دهد.
حشراتِ زیاد دیگری بوته‌های گُل رُزتان را به اندازه شما دوست دارند! بسیاری از آنها به طور مؤثر با حشره‌کش‌ها دفع می‌شوند. همچنین حشره کش‌هایی وجود دارند که به صورت سیستماتیک عمل می‌کنند، به این صورت که گیاه آنها را در سیستم خود جذب کرده و تا چندین هفته به صورت مؤثر در برابر آفات از خود محافظت می‌کند.

مترجم: نغمه خالقی
منبع: www.gardenersnet.com

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *